• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlofkaart (voorw. opmaak met formule) kleuren van Feest/vaste vrije & weekenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
73
Goedemorgen Allen,

Ik ben bezig met een verlofkaart, en ik stuit op vragen nu ik op het punt kom met het automatisch kleuren van weekenden/feestdagen & vaste vrije dagen. Ik probeer dit via voorwaardelijke opmaak met formule te doen. Echter moet ik voor elke maand een nieuwe regel maken met daarbij aangepaste formule & bereik. En mijn vraag was, kan dit ook makkelijker?

Voor de weekenden/vaste vrije dagen gebruik ik:

formule:

Code:
=WEEKDAG(I$12;2)>5

Bereik:

Code:
=VERSCHUIVING(D$12:AH$13;;;2;)

deze staat dan in de regel januari, maar voor opvolgende maand moet ik dus een nieuwe regel aanmaken.. dus 12 in totaal. Kan dit niet makkelijker met 1 voorwaardelijke opmaak regel gedaan worden?

Ook heb ik werknemers die een vaste dag in de week vrij zijn, ook hiervoor ben ik genoodzaakt om met de dezelfde benadering te gebruiken voor iedere maand! Ik ben op zoek naar een efficiëntere methode om minder voorwaardelijke opmaak regels te gebruiken. Mijn ervaring zegt me dat hoe meer regels des te meer dingen overlappen & conflicten veroorzaken.

Bekijk bijlage Tijdsregistratie Meis Brandbeveiliging.xlsx

Wil/kan jullie mij hierin helpen dan zeer graag

Mvrgr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Zoals je ziet is de file al vaak bekeken maar dus helaas voor jou nog geen opmerking/suggestie.
Mijn persoonlijke mening is dat jouw file een kleine "chaos" is.
Ik heb een heeeeeeele kleine voorzet gedaan zoals het eventueel zou kunnen.
In de bijlage kan je d.m.v. gegevensvalidatie een jaartal kiezen en alles wordt meteen gewijzigd v.w.b. feestdagen en weekenden.
Het schrikkeljaar wordt ook meteen mee genomen.
Stoei daar eens mee en laat je verdere wensen weten.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Tijdsregistratie Meis.xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 30
Kan dit niet makkelijker met 1 voorwaardelijke opmaak regel gedaan worden?
Is met 2 regels ook goed?

Gedaan voor weekenden en feestdagen.
 

Bijlagen

  • Tijdsregistratie Meis Brandbeveiliging gijs.xlsx
    39,6 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan