Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 23

Onderwerp: kan niet verzenden

  1. #1
    Mega Senior
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    29 januari 2001
    Locatie
    Kwintsheul
    Afstand tot server
    ±170 km
    Vraag is niet opgelost

    kan niet verzenden

    Outlook (office2010) kan geen mail verzenden met enkele mailadressen. kan het overstappen naar glasvezel er iets mee te maken hebben???

    foutmelding outlook mailadres henksmail.pdf

    grts.,
    Henk sr

  2. #2
    Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Zuid-Holland
    De foutmelding is duidelijk.
    Kennelijk is er een onjuiste SMTP (uitgaande mail) server ingesteld.
    Dat kan bijvoorbeeld als je van provider wijzigt.

    Kijk hier eens voor het instellen van je account gegevens:
    https://help.one.com/hc/nl/articles/...2010-instellen
    Laatst aangepast door edmoor : 12 juni 2019 om 10:42
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

  3. #3
    Giga Senior PHP4U's avatar
    Geregistreerd
    3 augustus 2014
    Welke provider heb je, en welke smtp server en poort is er ingevuld?

  4. #4
    Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Zuid-Holland
    Hier staat alles over de SMTP gegevens van Caiway:
    https://www.caiway.nl/klantenservice...p-instellingen

    Als je meerdere accounts gebruikt moet je wel overal dezelfde SMTP gegevens gebruiken.
    Die van Caiway dus.
    Laatst aangepast door edmoor : 12 juni 2019 om 12:31
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

  5. #5
    Giga Senior PHP4U's avatar
    Geregistreerd
    3 augustus 2014
    Het is niet handig je mailadres het te plaatsen, ik raad aan deze hier oo het forum te verwijderen.
    Ik heb het over de SMTP server.

  6. #6
    Mega Senior
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    29 januari 2001
    Locatie
    Kwintsheul
    Afstand tot server
    ±170 km
    Alles geprobeerd. niets werkt. Blijf foutmeldingen krijgen.Zou er een update van outlook 2010 dwars zitten??
    grts.,

    Henk sr

  7. #7
    Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Zuid-Holland
    De eerste fout heeft tch echt met de SMTP instellingen de maken.
    Nu heb je het over foutmeldingen, meervoud dus.
    Dat betekent dat je nu ook andere fouten krijgt?
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

  8. #8
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Caiway heeft wel veel vaker last van storingen en dan werkt het weer niet en wel.

    Dit schrijf jij: verzenden met enkele mailadressen. Vraag me dan af hoe dat met enkele kan! 'nl' 'net' ? 'Enkele' dat is Edmoor blijkbaar ontgaan.
    Laatst aangepast door Senso : 12 juni 2019 om 16:55

  9. #9
    Tera Honourable Senior Member edmoor's avatar
    Geregistreerd
    8 september 2000
    Locatie
    Zuid-Holland
    Dat is me niet ontgaan want het zouden ook accountnamen kunnen zijn in Outlook.
    Vandaar mijn opmerking over eventueel meerdere accounts.
    Als SMTP niet in orde is kan je naar geen enkel email adres iets sturen.
    "It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow. "
    Op rechtstreekse vragen via email of privébericht reageer ik niet. Daar is het forum voor.
    Lees ook: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

  10. #10
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Jij geeft toch aan > post 2 duidelijke foutmelding > Kennelijk is er een onjuiste SMTP (uitgaande mail) server ingesteld.
    Dan wordt alle informatie/handleiding gegeven. Waar kan het dan nog fout gaan? Wat ontgaat mij dan?

    Gelezen op internet:
    Volgens mij gaan POP en Outlook365 niet samen.
    Je zult hiervoor Windows Mail moeten gebruiken of de normale Outlook2016 applicatie.

    POP is een sterk verouderd protocol dat bijna niet meer ondersteund wordt.
    Bij het toevoegen van mijn Caiway e-mail account in Outlook 2016 heb ik eerst de korte e-mailadres gebruik en later de instellingen veranderd naar het lange. Bij mij werkt dit.
    In Outlook 2016
    Bestand, accountinstellingen, acountinstellingen
    Nieuw
    Geavanceerde opties, ik wil mijn account handmatig instellen
    Caiway e-mailadres (kort)
    wachtwoord
    Kies voor pop
    Melding dat het certificaat niet gecontroleerd kan worden, gebruiken ja

    In Outlook 2016
    Bestand, accountinstellingen, accountinstellilngen
    Dubbel klikken caiway pop/smtp-account
    E-mailadres veranderd van kort naar lang
    Account "@caiway.nl" weggehaald
    zie ook handleiding post 4 (onderaan pagina)
    Laatst aangepast door Senso : 12 juni 2019 om 17:20

  11. #11
    Mega Senior
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    29 januari 2001
    Locatie
    Kwintsheul
    Afstand tot server
    ±170 km
    Alles geprobeerd, maar geen succes. Voor alle duidelijkheid omtrent mijn probleem het volgende:
    Er zijn drie email adressen op de PC en een op de iPhone.


    Het oudste adres is (xxxxxx@caiw.nl) werkt nog steeds.
    De overige twee adressen eindigen op @kabelfoon.net. Deze worden minder gebruikt. Hoofdzakelijk voor inkomende mail. Daarom ontdekte ik pas enkele weken later dat er een probleem was.
    Al jullie raadgevingen heb ik geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding op smtp of het wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

    Gisteren is een monteur van Caiway (Gideon) langs geweest om debpel aan de gang te krijgen.

    Over het niet langer werkzame e-maladres op de iPhone raadde hij mij aan om naar een telefoonwinkel gaan.

    De beide adressen op de PC kreeg hij met hulp van Caiway ook niet aan de gang. Waarschijnlijk iets met outlook dacht hij en ging onverichter zake huiswaarts.

    Veertien dagen geleden is bij mij Glasvezel aangesloten en de coax uitgezet. Ik kan mij niet voorstellen dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben, maar misschien toch maar even vermelden.

    Ik hoop dat er toch nog iemand een helder idee krijgt.

    grts.,

    Henk Sr
    Laatst aangepast door nevola : 14 juni 2019 om 16:43

  12. #12
    Giga Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2013
    Het staat toch allemaal duidelijk op de site van Caiwai? Er is en verschil tussen .nl en .net accounts.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel.JPG
Bekeken: 8
Grootte:  97,7 KB
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

  13. #13
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Ja, goed een monteur langs geweest... Die had het moeten oplossen. Erg vreemd allemaal. Kijk vermoedelijk heb je wel een nieuw modem of router gekregen na die overgang op glasvezel? Ik denk dat het toch zit in de accountnamen, kort-lang zoals reeds omschreven en moet er smtp.caiway.net staan of smtp.kabelfoon.net?

    Bij Outlook is het dan geen IMAP want: Caiway ondersteunt enkel POP3-accounts en geen IMAP of andere soorten accounts.

  14. #14
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    je moet gewoon de aanwijzingen van VenA exact opvolgen.
    Heb je dat al gedaan?

  15. #15
    Mega Senior
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    29 januari 2001
    Locatie
    Kwintsheul
    Afstand tot server
    ±170 km
    Ja is allemaal gebeurd volgens aanwijzingen van Caiway. Heb gisteren van iemand gehoord dat hij een probleem met email had na het plaatsen van een andere router.

    Ik heb met de overgang van Coax naar glasvezel ook een andere router aangesloten. Had eerst een TP-Link en nu een AVM Fritz.box 7590.
    Kan daar iets mis zijn?

    grts,

    Henk sr

  16. #16
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Als dat het geval is dan had de monteur daar naar moeten kijken. Onderstaand nog gevonden. Kijk zelf eens bij de instellingen van de router: > e-mail


    3 E-mailaccountgegevens in FRITZ!Box corrigeren


    Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.

    1.Klik op "System" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    2.Klik in het menu "System" op "Push Service". (? Weet ik niet wat dat is!)
    3.Klik op de link "Configure Push Service". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Sender".
    4.Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
    5.Klik op "Account Information - Additional Settings".
    Opmerking:In de meeste gevallen vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

    6.Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
    7.Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Port" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
    8.Als de server SSL ondersteunt, schakel je de optie "This server supports a secure connection (SSL)" in.
    9.Schakel de optie "Test e-mail sending after adopting the settings." in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
    10.Klik op "Apply" of "Next" en volg de aanwijzingen van de wizard.
    11.De FRITZ!Box verstuurt nu een testmail naar je e-mailaccount.


    4 Contact opnemen met provider


    Als de testmail niet is verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing:

    1.Neem contact op met je e-mailprovider.

    Het gaat om de normale e-mailinstellingen in de router! Zoek dat op.
    Laatst aangepast door Senso : Gisteren om 11:38

  17. #17
    Mega Senior
    Verenigingslid

    Geregistreerd
    29 januari 2001
    Locatie
    Kwintsheul
    Afstand tot server
    ±170 km
    Dank je Senso,
    Ik ga aan de slag.

  18. #18
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Als je er dan nog niet uit bent, Caiway heeft een eigen forum, plaats de vraag daar:
    https://caiway.gebruikers.eu/forum/index.php
    Daar zitten allemaal helpers die precies de nukken kennen....


    Heb trouwens nog nooit email instellingen in een router hoeven doen...vreemde methode maar das puur mijn eigen beleving.
    Mi haal je meerdere problemen door elkaar.

    De mail op je pc en op je Iphone hebben in principe niks met elkaar te maken. Ieder apart moeten ze apart goed werken met de instellingen van de smpt van jouw mail provider op voorwaarde dat je de authentificatie goed aan de praat krijgt.
    Jouw pc werkt via de glasvezel, jouw Iphone via jouw telefoon provider....


    Voor jouw pc :
    https://www.caiway.nl/klantenservice...p-instellingen
    Werkt het niet: reset je modem/router compleet en begin opnieuw.
    Check zelfs ook nog ff wat jouw ip adress is https://www.myip.com/
    en dan zie je ook wie jouw provider is, bij mij deze
    ISP: isp T-Mobile Thuis BV
    Klopt het bij jou dat het Caiway is?
    Niet onbelangrijk om dat vest te stellen of dat ze je bij een ander gestald hebben, je weet maar nooit.
    Zet een wat print screens neer on line via het menu tje wat je al zoal voor bij ziet komen, dus alle invulacties, om "mee te kijken".

    De Iphone:
    Ook her: van de smpt van jouw mail provider op voorwaarde dat je de authentificatie goed aan de praat krijgt.

    Lukt dat niet moet je gaan bellen.

    ZE schrijven op:
    https://www.caiway.nl/klantenservice...p-instellingen
    We hangen niet op tot het probleem opgelost is
    Dus wat doe je eigenlijk nog hier als ze dit waar kunnen maken.....

  19. #19
    Giga Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2013
    Als je gewoon kan internetten dan heeft het niets met de router te maken. Een monteur doet niets anders dan ervoor zorgen dat alle hardware correct werkt. Verder sluit ik mij bij route99 aan.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

  20. #20
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Het kan helemaal geen kwaad even eens onder de instellingen van een router te kijken.
    Het oudste adres is (xxxxxx@caiw.nl) werkt nog steeds.
    Dan moet je als monteur wel heel dom zijn om de instellingen van de overige e-mailadressen niet goed in te voeren! Destijds heeft de monteur bij mij nieuwe accounts aangemaakt. Echter het systeem van de naamgeving, gebruikersnaam en e-mailnaam is gewoon verwarrend en daarbij ook nog eens een wachtwoord. Lees ook maar op internet kort en lang en als je dat niet meer exact weet krijg je gedonder als je opnieuw moet aanmelden. Ieder klein foutje wordt keihard afgestraft en je krijgt geen verbinding. Dat lijkt mij dus het geval bij die twee met kabelfoon. Maar goed het is allemaal gokwerk en ook Outlook kan een rol spelen, maar ik heb geen Outlook. Onderstaand mijn opstelling:
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  1-Servers.jpg
Bekeken: 4
Grootte:  60,1 KBKlik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  2-Geavanceerd.jpg
Bekeken: 3
Grootte:  59,8 KB
    De e-mailgebruikersnaam is alles wat voor @caiway.net e.d. staat!
    Laatst aangepast door Senso : Gisteren om 16:35

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren