kan niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan helemaal geen kwaad even eens onder de instellingen van een router te kijken.
Ja ... of je DHCP of vast IP adres gebruikt, of om port forwarding in te stellen.
Ik heb nog nog nooit gelezen dat je je eigne mail account de in de router instelt? Bizar imho.

Ik ken een geval dat je een mail adres in de router kunt...zetten: als je wilt dat bij bepaalde merk router een mailtje krijgt als er iets aan de hand is, maar dat heeft niks te maken met je mail account zelf.
 
TS wijst zelf naar de switch met glasvezel en de router. Als iemand dat gelooft of denkt dat daar een oorzaak kan liggen, dan zeg ik, kijk dat even na en overtuig je daar zelf even van dat het daar niet aan ligt. Dan neem je die onzekerheid voor TS weg. Of het ergens wel of niet mee te maken heeft kan mij niets schelen. Echt bizar is dat een monteur die daar voor opgeleid is, de zaak niet kan oplossen. Vraag me af of die ook nog betaald is.
 
Met een geresette router waarvan het internet werkt moet zoiets standaard werken.
Die switch heeft er niks me te maken en voor een test kun je hem er tijdelijk voor de zekerheid er tussen uit halen om de internet verbinding zo zuiver mogelijk en direct te hebben.
Er moet obv gebrek aan argumenten ook niet teveel ruis voor de |TS gemaakt worden.
Laten we eerst de basic opzet testen.

En anders bellen naar de provider... logt toch zeer voro de hand, immers als zij een rotte smpt poort hebben op de mailserver.... kun je thuis doen wat je wilt maar dat ga je thuis nooit oplossen.
 
Route 99
Heb gekeken. antwoord was:
Your IP address : CBIZZ B.V.


Host : Cloudflair


ISP : CBIZZ B.V.


Mijn provider van glasvezel is CBIZZ.
Toen ik ze belde over de problemen met de mailadressen die eindigen op .net, zeiden ze dat ik voor de mail naar Caway moest bellen.

Dus volgens hen heb ik Glasvezel van CBIZZ en email van Caiway.

Heb de router gereset en ga weer proberen de instellingen van caiway er in te zetten.

grts.,
Henk Sr
 
Ok:thumb: .. dus bellen blijft over als het niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Dus weer gebeld. Door Caiway verwezen naar Cbizz, waar ik als eerste naar had gebeld en die mij had verwezen naar Caiway.
Uiteindelijk een mail gestuurd naar Cbizz met de vraag of het probleem niet bij de smtp server van hun lag.
Uiteindelijk bleek dat inkomende mail van de pop3 server van Caiway komt (pop.caiway.net) en de uitgaande mail smtp.cbizz.nl moest zijn.
Het werkt dus nu, maar ik wens de toekomstige klanten van caiway en Cbizz veel geduld en wijsheid toe.

grts.,

Henk sr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan