kan niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke provider heb je, en welke smtp server en poort is er ingevuld?
 
Het is niet handig je mailadres het te plaatsen, ik raad aan deze hier oo het forum te verwijderen.
Ik heb het over de SMTP server.
 
Alles geprobeerd. niets werkt. Blijf foutmeldingen krijgen.Zou er een update van outlook 2010 dwars zitten??
grts.,

Henk sr
 
De eerste fout heeft tch echt met de SMTP instellingen de maken.
Nu heb je het over foutmeldingen, meervoud dus.
Dat betekent dat je nu ook andere fouten krijgt?
 
Caiway heeft wel veel vaker last van storingen en dan werkt het weer niet en wel.

Dit schrijf jij: verzenden met enkele mailadressen. Vraag me dan af hoe dat met enkele kan! 'nl' 'net' ? 'Enkele' dat is Edmoor blijkbaar ontgaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is me niet ontgaan want het zouden ook accountnamen kunnen zijn in Outlook.
Vandaar mijn opmerking over eventueel meerdere accounts.
Als SMTP niet in orde is kan je naar geen enkel email adres iets sturen.
 
Jij geeft toch aan > post 2 duidelijke foutmelding > Kennelijk is er een onjuiste SMTP (uitgaande mail) server ingesteld.
Dan wordt alle informatie/handleiding gegeven. Waar kan het dan nog fout gaan? Wat ontgaat mij dan?;)

Gelezen op internet:
Volgens mij gaan POP en Outlook365 niet samen.
Je zult hiervoor Windows Mail moeten gebruiken of de normale Outlook2016 applicatie.

POP is een sterk verouderd protocol dat bijna niet meer ondersteund wordt.
Bij het toevoegen van mijn Caiway e-mail account in Outlook 2016 heb ik eerst de korte e-mailadres gebruik en later de instellingen veranderd naar het lange. Bij mij werkt dit.
In Outlook 2016
Bestand, accountinstellingen, acountinstellingen
Nieuw
Geavanceerde opties, ik wil mijn account handmatig instellen
Caiway e-mailadres (kort)
wachtwoord
Kies voor pop
Melding dat het certificaat niet gecontroleerd kan worden, gebruiken ja

In Outlook 2016
Bestand, accountinstellingen, accountinstellilngen
Dubbel klikken caiway pop/smtp-account
E-mailadres veranderd van kort naar lang
Account "@caiway.nl" weggehaald
zie ook handleiding post 4 (onderaan pagina)
 
Laatst bewerkt:
Alles geprobeerd, maar geen succes. Voor alle duidelijkheid omtrent mijn probleem het volgende:
Er zijn drie email adressen op de PC en een op de iPhone.


Het oudste adres is (xxxxxx@caiw.nl) werkt nog steeds.
De overige twee adressen eindigen op @kabelfoon.net. Deze worden minder gebruikt. Hoofdzakelijk voor inkomende mail. Daarom ontdekte ik pas enkele weken later dat er een probleem was.
Al jullie raadgevingen heb ik geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding op smtp of het wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

Gisteren is een monteur van Caiway (Gideon) langs geweest om debpel aan de gang te krijgen.

Over het niet langer werkzame e-maladres op de iPhone raadde hij mij aan om naar een telefoonwinkel gaan.

De beide adressen op de PC kreeg hij met hulp van Caiway ook niet aan de gang. Waarschijnlijk iets met outlook dacht hij en ging onverichter zake huiswaarts.

Veertien dagen geleden is bij mij Glasvezel aangesloten en de coax uitgezet. Ik kan mij niet voorstellen dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben, maar misschien toch maar even vermelden.

Ik hoop dat er toch nog iemand een helder idee krijgt.

grts.,

Henk Sr
 
Laatst bewerkt:
Het staat toch allemaal duidelijk op de site van Caiwai? Er is en verschil tussen .nl en .net accounts.

Knipsel.JPG
 
Ja, goed een monteur langs geweest... Die had het moeten oplossen. Erg vreemd allemaal. Kijk vermoedelijk heb je wel een nieuw modem of router gekregen na die overgang op glasvezel? Ik denk dat het toch zit in de accountnamen, kort-lang zoals reeds omschreven en moet er smtp.caiway.net staan of smtp.kabelfoon.net?

Bij Outlook is het dan geen IMAP want: Caiway ondersteunt enkel POP3-accounts en geen IMAP of andere soorten accounts.
 
je moet gewoon de aanwijzingen van VenA exact opvolgen.
Heb je dat al gedaan?
 
Ja is allemaal gebeurd volgens aanwijzingen van Caiway. Heb gisteren van iemand gehoord dat hij een probleem met email had na het plaatsen van een andere router.

Ik heb met de overgang van Coax naar glasvezel ook een andere router aangesloten. Had eerst een TP-Link en nu een AVM Fritz.box 7590.
Kan daar iets mis zijn?

grts,

Henk sr
 
Als dat het geval is dan had de monteur daar naar moeten kijken. Onderstaand nog gevonden. Kijk zelf eens bij de instellingen van de router: > e-mail


3 E-mailaccountgegevens in FRITZ!Box corrigeren


Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.

1.Klik op "System" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
2.Klik in het menu "System" op "Push Service". (? Weet ik niet wat dat is!)
3.Klik op de link "Configure Push Service". Als de link niet wordt weergegeven, klik dan op het tabblad "Sender".
4.Voer je e-mailadres en het wachtwoord in.
5.Klik op "Account Information - Additional Settings".
Opmerking:In de meeste gevallen vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

6.Voer je gebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
7.Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Port" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
8.Als de server SSL ondersteunt, schakel je de optie "This server supports a secure connection (SSL)" in.
9.Schakel de optie "Test e-mail sending after adopting the settings." in. Als de optie niet beschikbaar is, wordt de testmail automatisch verstuurd.
10.Klik op "Apply" of "Next" en volg de aanwijzingen van de wizard.
11.De FRITZ!Box verstuurt nu een testmail naar je e-mailaccount.


4 Contact opnemen met provider


Als de testmail niet is verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing:

1.Neem contact op met je e-mailprovider.

Het gaat om de normale e-mailinstellingen in de router! Zoek dat op.
 
Laatst bewerkt:
Als je er dan nog niet uit bent, Caiway heeft een eigen forum, plaats de vraag daar:
https://caiway.gebruikers.eu/forum/index.php
Daar zitten allemaal helpers die precies de nukken kennen....


Heb trouwens nog nooit email instellingen in een router hoeven doen...vreemde methode maar das puur mijn eigen beleving.
Mi haal je meerdere problemen door elkaar.

De mail op je pc en op je Iphone hebben in principe niks met elkaar te maken. Ieder apart moeten ze apart goed werken met de instellingen van de smpt van jouw mail provider op voorwaarde dat je de authentificatie goed aan de praat krijgt.
Jouw pc werkt via de glasvezel, jouw Iphone via jouw telefoon provider....


Voor jouw pc :
https://www.caiway.nl/klantenservice/e-mail/pop-smtp-instellingen
Werkt het niet: reset je modem/router compleet en begin opnieuw.
Check zelfs ook nog ff wat jouw ip adress is https://www.myip.com/
en dan zie je ook wie jouw provider is, bij mij deze
ISP: isp T-Mobile Thuis BV
Klopt het bij jou dat het Caiway is?
Niet onbelangrijk om dat vest te stellen of dat ze je bij een ander gestald hebben, je weet maar nooit.
Zet een wat print screens neer on line via het menu tje wat je al zoal voor bij ziet komen, dus alle invulacties, om "mee te kijken".

De Iphone:
Ook her: van de smpt van jouw mail provider op voorwaarde dat je de authentificatie goed aan de praat krijgt.

Lukt dat niet moet je gaan bellen.

ZE schrijven op:
https://www.caiway.nl/klantenservice/e-mail/pop-smtp-instellingen
We hangen niet op tot het probleem opgelost is
Dus wat doe je eigenlijk nog hier als ze dit waar kunnen maken.....:D :eek:
 
Als je gewoon kan internetten dan heeft het niets met de router te maken. Een monteur doet niets anders dan ervoor zorgen dat alle hardware correct werkt. Verder sluit ik mij bij route99 aan.
 
Het kan helemaal geen kwaad even eens onder de instellingen van een router te kijken.
Het oudste adres is (xxxxxx@caiw.nl) werkt nog steeds.
Dan moet je als monteur wel heel dom zijn om de instellingen van de overige e-mailadressen niet goed in te voeren! Destijds heeft de monteur bij mij nieuwe accounts aangemaakt. Echter het systeem van de naamgeving, gebruikersnaam en e-mailnaam is gewoon verwarrend en daarbij ook nog eens een wachtwoord. Lees ook maar op internet kort en lang en als je dat niet meer exact weet krijg je gedonder als je opnieuw moet aanmelden. Ieder klein foutje wordt keihard afgestraft en je krijgt geen verbinding. Dat lijkt mij dus het geval bij die twee met kabelfoon. Maar goed het is allemaal gokwerk en ook Outlook kan een rol spelen, maar ik heb geen Outlook. Onderstaand mijn opstelling:
1-Servers.jpg2-Geavanceerd.jpg
De e-mailgebruikersnaam is alles wat voor @caiway.net e.d. staat!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan