• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad verbergen o.b.v waarde in pull downmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
84
Hoi,

Ik wil dat er op basis van een waarde in een pull-down menu tabbladen zichtbaar of onzichtbaar gemaakt worden.

De collega moet in het pull-down menu in B1 een keuze maken welke soort aanslag hij heeft. En op basis van deze keuze moet dan het bijbehoorde tabblad alleen zichtbaar zijn en de overige tabbladen die benoemde zijn in het lijstje verborgen worden. Dus niet alle tabbladen moeten verborgen worden.
Mocht de collega per abuis een foute keuze gemaakt hebben bv i.p.v voorlopige aanslag een definitieve aanslag dan past hij dat gewoon aan in het pull-down menu en moet het bij behoorde tabblad ook alleen zichtbaar worden.

Heb wat gevonden maar wordt er niet direct wijs uit. Zie bijgevoegd bestand.
 

Bijlagen

  • test Z.xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 24
Je eige code was bijna goed.

Alstu
 

Bijlagen

  • test Z.xlsm
    26,6 KB · Weergaven: 28
Dank voor jullie snelle reactie.

Met wat kleine aanpassingen, maar zeker op basis van het idee/voorbeeld van Jim Veerman heb ik mijn excel-bestand weer kunnen uitbreiden/verbeteren.
Heb jouw VBA uitgebreid dat als het pull-down menu leeg is alle tabbladen zichtbaar zijn.

PHP:
If [J11] = "" Then
Sheets("RS VA").Visible = True
Sheets("RS VVA").Visible = True
Sheets("RS DA").Visible = True
Sheets("RS VDA").Visible = True
Sheets("RS NAV").Visible = True
Sheets("RS VNAV").Visible = True
Sheets("RS CB").Visible = True
Sheets("RS VCB").Visible = True

De geboden oplossing van gast0660, werkt bij mij niet optimaal, want alle andere tabbladen die niet gerelateerd moeten zijn aan het pull-down worden ook verborgen, wat niet wenselijk is. Mogelijk dat ik iets over het hoofd zie in VBA.
 
Kan ook wel zo.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address <> "$B$1" Then Exit Sub
  ar = Cells(1, 5).CurrentRegion
  For j = 2 To UBound(ar)
    Sheets(ar(j, 2)).Visible = ar(j, 1) = Target.Value Or Target.Value = ""
  Next j
End Sub

Om gelijk naar de juiste tab te gaan kan je deze regel nog toevoegen.
Code:
If Target.Value <> "" Then Application.Goto Sheets(ar(Application.Match(Target.Value, Application.Index(ar, 0, 1), 0), 2)).Cells(1)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan