Beeldfragment knippen of verwijderen uit Windows 8.1 Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello beste medewerkers,

Ik wil een beeldfragment knippen of verwijderen in mijn videofilmpje in Windows Movie Maker (Windows 8.1). Dit lukt me niet. Ik begrijp wil hoe je kunt werken met "startpunt instellen" en "eindpunt instellen". Maar als je in het midden van de videofilm een beeldje wilt verwijderen of knippen, en je stelt daar startpunt instellen op in, dan zijn alle vorige beeldfragmenten verdwenen. Als je in het midden van de videofilm het eindpunt wilt instellen, dan zijn de beeldfragmenten na het eindpunt foetsie. De voorbeelden op het internet zoals het videofilmpje laten spelen en op de toets I drukken, als je bij het beeldfragment komt en daarna terug drukken op de toets O als je op het eindpunt komt zijn fabeltjes en werken niet. Weet iemand of je het beeldfragment dat je wilt knippen of verwijderen alleen kunt selecteren en verwijderen? In de vorige edities was er een tijdlijn voorzien, nu ook foetsie.
Dus is er een mogelijkheid om een enkel beeldfragment in het midden van de videofilm te knippen of verwijderen, zonder dat de overige beeldfragmenten ook worden verwijderd? Of moet ik terug gaan naar mijn oude Windows experience of Windows Vista?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
gilberto :confused:
 
Maak 2 beeldfragmenten, een voor het stuk dat je eruit wilt hebben en een erna, sla ze apart op en voeg ze daarna samen tegen elkaar aan in een nieuw project.
Het blijft een simpel programma, en dit werkt iig. Kan me niet herinneren dat ik de I en O optie ooit gebruikt heb (voor mijn simpel werk..).
 
Thanks for your replies.

Aan route99
Ik begrijp er niets van. Er moet één beeldclip worden verwijderd of uitgeknipt en jij spreekt van 2 beeldclips die ik moet opslaan. Waarom 2 beeldclips om één beeldclip te vervangen? Maar wat doe jij precies om één beeldclip uit te knippen of verwijderen zonder dat de overige beeldfragmenten ervoor en erna verdwijnen? Hoe doe je dat?
Sla ze apart op en voeg ze daarna weer samen in een nieuw project. M.a.w staan er dan in het nieuwe project 2 beeldclips in de plaats van alle beeldclips van de videofilm.
Kun je A.U.B uitleggen op een heldere manier wat je precies moet doen, in volgorde en hoe om één beeldclip in het midden van de videofilm te knippen of verwijderen, ZONDER dat de overige beeldclips ervoor en erna verdwijnen, al naar gelang je het startpunt en eindpunt instelt?
Aan Scrapheap
Dit is meer een local webapp en helaas nog niet frame-accurate: "Note that the cut is currently not precise around the cutpoints, so video before/after the nearest keyframe will be lost." volgens de site.
Dit is niet echt overtuigend om dit gratis open source progje voor videobewerking te downloaden.
En dit is nog maar het begin. Want ik wil de muziek behouden van de beeldclip die ik wil verwijderen of knippen.
Het is een videofilm waarop ik een Russisch traditioneel lied zing, eerst is de muziek met zang opgenomen in Audacity en daarna heb ik met de Hercules Deluxe Glass webcam en met de Windows media player het lied ingezongen terwijl de micro van de Hercules webcam was uitgeschakeld.(playback). De videofilm is dus gemaakt door de Hercules software als mpeg videobestand.
In Windows 8.1 movie maker wordt de videofilm correct ingeladen en komen alle videoclips met muziekgrafiek op het scherm. Ik wil de videoclip bewerken als volgt: de videoclip verwijderen, een ander videoclip in de plaats zetten terwijl de muziek(gitaarsolo) wordt behouden. Dus de muziek moet ook van de videoclip worden gescheiden en bij de nieuwe vervangende videoclip worden gevoegd.
Het is een hele boterham om dit tot een goed resultaat te verkrijgen, maar ik wil het proberen met jullie hulp.
gilberto :)
 
Ik zal in de loop van de dag nog even verder speuren voor je voor een mogelijk bruikbaar programma...
Dat zal in de middag worden, vanmorgen ben ik tot na 12 uur buitenshuis :thumb:
 
Oké. Bedankt voor de inlichting. Ik heb ondertussen de bewuste videoclip kunnen verwijderen in het midden van de videofilm door gebruik te maken van "Splitsen".Met de markering aan de voorzijde van de videoclip te splitsen en daarna de markering aan de achterzijde te plaatsen en te splitsen. Daarna gewoon de videoclip verwijderen. Ik heb een nieuw beeldfragment geplaats op dezelfde plaats, maar natuurlijk is daar de grafiek van de muziek niet meer samengevoegd. En dit wordt nu een moeilijke opgave om de weggeknipte muziek toe te voegen aan het nieuwe beeldfragment. Ik weet niet hoe je de muziek van het beeldfragment kunt scheiden en daarna aanbrengen op de vervangende videoclip. Misschien dat jullie een oplossing weten om dit te kunnen doen.
gilberto :shocked:

In bijlage zie je de videoclip zonder grafiek voor de muziek aangeduid door de rode pijl.
 

Bijlagen

  • Я СПРОСИЛ У ЯСЕН&#.png
    Я СПРОСИЛ У ЯСЕН&#.png
    633,8 KB · Weergaven: 38
Ondertussen de zoektocht verder gezet en weer wat opgeschoten. Het is een werk van clips bijvoegen en ook de muziek aanpassen. Na het verwijderen van de videoclip in het midden van de videofilm heb ik 3 videoclips na de verwijderde videoclip bijgevoegd. Dit om de lengte van de speelduur van de gitaarsolo te kunnen aanpassen op de volgende videoclip met zangpartij. Je kunt de wavevormen onder de beeldfragmenten doen verdwijnen, en daarna door te klikken op de muzieknoot naast de twee pijltjes voor "ongedaan maken" en "opnieuw" de muziek opnieuw toevoegen met een muziekspoor, weliswaar onder een andere vorm dan de wavevormen onder de videoclips. Het komt dus in orde en dit is een pluspunt voor Microsoft Windows.
grtz,
gilberto :D
 
Hello mdehelpers,

Ik ben weer op een probleem gestoten. Mijn eerste videofilm in movie maker is gemaakt en gelukt. Maar in deze videofilm heb ik niet moeten knippen. Nu ben ik aan opnieuw met deze videofilm bezig, en ik wil terwijl de gitaarsolo speelt afbeeldingen of foto's plaatsen tot de zang opnieuw begint. Dit lukt me niet tot nu toe. Het feit dat de markeringswijzer stopt in het midden van een videoclip, waar ik dus moet knippen om de zang gepast te laten klinken lukt me niet. Wanneer ik klik op de zwarte lijn van de markeringswijzer verbergen of verdwijnen de foto's .Dat is precies niet wat ik wil. Komt dit omdat movie maker geen foto's kan knippen??? Splitsen is alleen van toepassing TUSSEN twee videoclips. Wanneer je een videoclip hebt gesplitst in het midden van een videoclip, dan springt de markeringslijn daarna weer terug naar de rand als je deze videoclip verplaatst. Dus de videoclip blijft altijd even groot en veranderd niet na het splitsen in het midden van het beeldfragment. Weten jullie hoe ik een videoclip kan knippen met de schaar zonder dat het beeldfragment verdwijnt? Of moet ik een ander videobewerking programma zoals Movavi kopen die meer kan dan Windows Movie Maker?
grtz,

gilberto :confused:
 
Nog een aanvulling.

Ik heb twee delen van de videoclips opgeslagen. Een eerste deel voor de sologitaar en een tweede deel na de sologitaar. Deze twee delen zijn geknipt en afzonderlijk op het klembord geplaatst. En nu komt het? Ik kan het eerste deel dat is opgeslagen onder "Bestand" terug invoegen in het scherm van Movie Maker, maar wanneer ik het tweede deel wil invoegen nadat ik de markeringswijzer op het einde van het eerste deel heb geplaatst,lukt dit niet en wordt het eerste deel videoclips verwijderd en komt het tweede deel videoclips in de plaats. Waar kan ik het klembord vinden zodat ik vandaar de twee delen videoclips kan plakken in het storyboard.
gilberto :confused:
 
Kijk hier eens in voor tips:
https://cdn1.groevenbeek.nl/uploads/Editor/PDF/ict/OLC/Handleiding Movie Maker.pdf
manual uni Amsterdam
https://www.gratiscursus.be/Windows_Live_Movie_Maker/
https://www.seniorweb.nl/artikel/maak-uw-eigen-film-met-movie-maker
https://docplayer.nl/17381399-Stappenplan-movie-maker.html
https://docplayer.nl/1396664-Handleiding-windows-movie-maker.html

Mss staat het er niet rechtstreeks in maar helpen de andere tips je ver genoeg om het af te maken.

Alternatieven voor Moviemaker als het echt niet lukt:
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/beste-gratis-software/hitfilm-express-2017
https://www.videohelp.com/software/HitFilm
Heb hem wel eens geprobeerd, leek me wel wat. Alleen maar geprobeerd, had geen doel op dat moment.

Open source/free dus:
http://www.videosoftdev.com/free-video-editor
Geen ervaring mee.

Beiden lijken me iig een stuk meer te kunnen dan Movie maker. Google voor handleidingen, doe ik zelf ook als ik er niet uit kom....
 
Laatst bewerkt:
Beter laat dan nooit:
is dit wellicht iets voor je wat bruikbaar is..?
Meerdere sporen en formaten binnen 1 project...
 
Ik heb het klaar gekregen om tijdens de gitaarsolo andere foto's te plaatsen terwijl de muziek synchroon blijft lopen. Het is toch gelukt met "SPLITSEN" .
Maar war er bedoelt wordt met "KNIPPEN" begrijp ik helemaal niet. Als je de zwarte markeringslijn op een videoclip zet en daar dan op knipt verdwijnen alle videoclips op de achtergrond. Je blijft de zwarte markeringslijn zien staan en dat is alles. De videoclips zijn licht op de witte achtergrond te zien. Wat hier de bedoeling van is weet ik niet. Ik heb alle links bekeken(bedankt hiervoor) maar er zit niets bruikbaars in over het hoe het "KNIPPEN" in zijn werk gaat.
Maar omdat ik het nu klaar heb gekregen is dat geen grote zorg meer voor mij. Ik zou toch graag weten hoe het knippen eigenlijk wordt uitgevoerd en er stukjes videoclips mee worden verwijderd. Misschien dat ze het kennen bij Microsofts community. Ik zal daar mijn neus eens opsteken. Allebei bedankt voor de medewerking.
grtz,
gilberto :D
 
Thanks. Interessante links met de bewerkingen knippen en slepen. Maar ik wil weten waarom de videoclips verdwijnen naar de achtergrond en nog licht zichtbaar zijn, terwijl de zwarte markeringswijzer blijft staan. Is dat normaal als je met de schaar op een videoclip knipt? In de Engelse beschrijvingen staat cut or trim on this point and then on this point, and then you can them drag anywhere on the storyboard. Daar schiet ik natuurlijk niets met op? Ik wil gewoon weten of iemand hetzelfde heeft ervaren als ik, wanneer hij knipt met de schaar op een punt in het videofragment. En dit heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
grtz,
gilberto ;)
 
Zoek eens op Engelstalige handleidingen, manual, dan wordt jouw info wereld ineens een stuk groter...
Mss is Moviemaker ook niet het domein voor de iets meer gevorderde editor en worden wellicht daarom de wat minder voor de hand liggende features niet altijd goed herkend en daarom niet zo goed beschreven?????
 
Dank voor het antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige persoon ben die dit probleem in Windows 8.1 ondervind. Maar ik zal uw raad opvolgen en meer op de Engelse websites zoeken. Ik heb nu ook eens geprobeerd in Windows 10 in de applet Foto's om een videofilm te bewerken. Als ik op Foto's app klik kom ik in een zwart scherm met bovenaan "nieuwe video maken". Als ik daar op klik dan beland ik in een scherm met het storyboard en een melding dat je media kunt toevoegen. Ik voeg dus mijn wmv bestand toe en deze wordt goed ingeladen. Maar wanneer ik in Windows 8.1 in Movie Maker mijn wmv bestand inlaad worden alle videoclips op het storyboard geplaatst. Dit gebeurt NIET in Windows 10. Het wmv bestand wordt niet uitgepakt en op het storyboard gezet. Is dit normaal? Heb jij ervaring met een videofilm maken in Windows 10? Als dit zo is hoe kan ik dan precies een videofragment knippen in Windows 10? Ik krijg wel een scherm met de videofilm te zien met daarop twee witte bolletjes die je kunt verschuiven. Maar wat moet je precies doen om met die twee witte bolletjes de videofilm te knippen. Er is ook nog een ander scherm waarin de videofilm komt en je er stukken kunt uitknippen zonder witte bolletjes. Maar als ik klip op een punt in de videofilm verschijnt de volgende melding: Video kan niet worden geopend in Foto's .Controleer of het bestand niet al is geopend in Foto's of een andere toepassing. Probeer het nog eens opnieuw. De videofilm is alleen geopend in één scherm en toch krijg ik dit bericht. Raar! Misschien heb jij meer ervaring met video's maken in Windows 10 en kun je me helpen.
grtz,
gilberto :shocked:
 
Blijkbaar kan niemand reageren op deze vraag.Het topic mag dus worden gesloten.
gilberto
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ik heb geen problemen meer met het knippen of verwijderen in Movie Maker Windows 8. In Windows Home 10 kun je met de applet FOTO'S ook een videofilm maken. Maar de werkwijze is volledig veranderd. Ik kan alleen het videofilm bestand laden en plaatsen op het storyboard. Dus geen videoclips die automatisch worden uitgepakt en op het storyboard worden geplaatst. Dat vind ik raar en als ik wil knippen met de schuifbalk onderaan de filmvideo lukt het niet als ik de aanduidingswijzer op twee punten heb geplaatst en knip. En daarna op gereed klik. Weet jij wat er aan de hand is? En waarom het niet werkt?
Heb je ervaring met het maken van een videofilm in de app FOTO's in Windows Home 10.
grtz,
gilberto :rolleyes:
 
Neen, geen ervaring en zolang ik nog met Movie maker vooruit kan in Windows 10 uit Windows Essentials, ga ik r voor die paar keer geen energie insteken.
Dus ik zou op zoek gaan naar een cursus over de "applet FOTO'S of... je installeert net als ik Movie maker in Windows 10.
Hier houdt mijn hulp dus op.
Succes verder.

PS Na jou vragen/informatie verstrekken.
Je schreef eerst:
Ik wil een beeldfragment knippen of verwijderen in mijn videofilmpje in Windows Movie Maker (Windows 8.1). Dit lukt me niet. I
dan schreef je nog een keer:
Beeldfragment knippen of verwijderen uit Windows 8.1 Movie Maker
Dank voor het antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige persoon ben die dit probleem in Windows 8.1 ondervind.
Net schreef je ineens:
Ik heb geen problemen meer met het knippen of verwijderen in Movie Maker Windows 8.

Ik raak de weg bij de informatie stroom of het gebrek er aan met de correcte inhoud een beetje kwijt.
Bij een volgende vraag svp zelf graag melden wat nu wel en niet opgelost is en welke vragen er over blijven, dat komt nu erg chaotisch binnen/over.
Probeer het een beetje to the point te houden, daar zijn de helpers vast blij mee :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan