• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VlookUP of FIND functie. Graag jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yns89

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2019
Berichten
12
Goedemorgen allemaal,

Wellicht is het heel simpel echter lukt mij de onderstaande niet:confused:;

In kolom A en B heb ik de volgende fictieve waardes;

A - B

AA - Storing
AA - Aanvraag
AA - Fout
CC - Goed
CC - Slecht
CC - Meer
XX - Minder
XX - Veel
XX - Wei


De bedoeling is dat ik aan de hand van de kenmerk in kolom A (AA of CC, enz.) de waardes vanuit kolom B interface naar een andere kolom.

Het is mij niet gelukt en graag jullie hulp boys!:D

Grtjes,

YnS
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    20,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Welkom alsnog.
...aan de hand van de kenmerk in kolom A de waardes vanuit kolom B interface naar een andere kolom.
Dit zou zoveel meer zeggen met een voorbeeldbestand (Excel) erbij...
 
zo?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 18

Nou niet helemaal :( . Ik heb het bestand (voorbeeld)veranderd voor meer duidelijkheid. De bedoeling is dat onder de tab Template de gegevens vanuit Sheet1 geinterfaced wordt. Dus onder Locatie 1 (template) dienen de gegevens vanuit de kolom G(sheet1) geinterfaced te worden inclusief aantal meldingen onder Q1 in template.


Hopelijk is dit wel voldoende :D:d
 
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk met deze opzet van je bestand. Namen van locaties niet gelijk, wisselende lengtes tabellen op tabblad template. Veel handmatig aanpaswerk van de gebruikte formules nodig.

In voorbeeld formule gebruikt om aanvragen voor locatie 1 te bepalen. Indien je unieke waarden wilt moet formule worden uitgebreid. Let op: het is een matrixfunctie, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter. Mag je zelf aanpassen voor de rest van de locaties.

In principe werkt een draaitabel veel gemakkelijker voor gegevensanalyse. Als de je Q1/Q2 data ook nog toevoegt aan je gegevenstabel kun je heel snel analyses doen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (1) (AC).xlsx
    25,6 KB · Weergaven: 23
zo dan?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (1).xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 28

Top! we zijn aardig op weg :D dit heeft mij echt geholpen:shocked:!! Bedankt hiervoor:D. Echter zag ik dat je de data op row nummers hebt gebaseerd(template). Zoals;
=IF(Sheet1!A2<>"locatie1
. Het is een datadump en het kan zijn dat kenmerk ''Locatie 1'' tot rij A20 is (ipv A14 wat nu het geval is).

Dat geldt ook voor de Q1 cijfers;
=IF(Sheet1!A14<>"locatie2"
. Het kan zijn dat ''Locatie2'' niet op A14 zit maar op A16.

Kortom, de data kan beter op de kenmerk(Locatie1, Locatie2, Locatie3, Locatie4) gebaseerd worden. Bijv; Als locatie1 in een bepaalde range vindbaar is dan moet het geinterfaced worden naar de template en de aantal meldingen zoeken aan de hand van de kenmerk(Locatie1, enz. niet op de rijnummer).:D:p


Je maakt het jezelf wel heel moeilijk met deze opzet van je bestand. Namen van locaties niet gelijk, wisselende lengtes tabellen op tabblad template. Veel handmatig aanpaswerk van de gebruikte formules nodig.

In voorbeeld formule gebruikt om aanvragen voor locatie 1 te bepalen. Indien je unieke waarden wilt moet formule worden uitgebreid. Let op: het is een matrixfunctie, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter. Mag je zelf aanpassen voor de rest van de locaties.

In principe werkt een draaitabel veel gemakkelijker voor gegevensanalyse. Als de je Q1/Q2 data ook nog toevoegt aan je gegevenstabel kun je heel snel analyses doen.

Deze heb ik toegepast en dit werkt super goed:D:shocked: want het is niet gebaseerd op bepaalde rijnummer. Echter mis ik dan Q1 kant voor de cijfers:rolleyes: Als ik deze kant ook heb is het Perfecto!!:d

Dit was een fictieve template:D. Op de echte template staan ze goed en recht. De namen van de locaties zijn variabel. In het echte versie heb ik ook draaitabel voor meerdere Locaties. De data vanuit de template zal geinterfaced worden in de tabellen( aantal formules ontbreken nog :rolleyes::eek: ).

Edit:
Echter mis ik dan Q1 kant voor de cijfers:rolleyes: Als ik deze kant ook heb is het Perfecto!!:d
. Deze is me gelukt!!YEahhhh:d:p
=IFERROR(INDEX(Sheet1!$C:$C;SMALL(IF(Sheet1!$A$2:$A$1000=$A$1;ROW($2:$1000));ROW(C2)));"")
Volgende week ga ik proberen om mijn bestand helemaal af te ronden! :D(Aan het eind wil ik alles in macro nemen hoop dat het lukt:D:eek:)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Boys!

Ik loop tegen een probleem aan met de template. Als ik een nieuwe tabblad met de naam Sheet1(een nieuwe datadump) plak in het bestand dan worden de formules niet automatisch herberekend(excel opties nagelopen die staan goed).:(

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de template elke keer met een nieuwe datadump(Sheet1) de gegevens automatisch pakt:evil::confused:

Ik hoor het graag boys!:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan