• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel delen zonder onderliggende data?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKingma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Berichten
94
Beste allen,
Ik werk met privacygevoelige gegevens en maak daar draaitabellen mee. Die draaitabellen moeten worden gedeeld met anderen, echter zonder dat de onderliggende data meegestuurd worden: dubbelklikken op een aantal mag niet leiden tot inzage in deze gegevens. Zie bijgevoegde fictieve voorbeeld.
Nu heb ik gekozen voor het maken van een plaatje van de draaitabellen en dat plaatje dan delen. Voordeel: de lay-out blijft in stand. Nadeel: de ontvanger kan zelf niet de tabel weer in excel plaatsen om bepaalde kolommen/rijen toch weer bij elkaar op te tellen oid.

Een andere oplossing zou zijn: tabel kopiëren naar een leeg excelbestand, en daar "waarden plakken". Echter, dan gaat de lay-out ook verloren en aangezien de echte tabellen wel wat omvangrijker en ingewikkelder zijn dan het voorbeeld is dat vervelend. De ontvanger moet dan zowel het plaatje als de excel-waardenplaktabel krijgen om die laatste goed te kunnen lezen.

Ideaal zou dus zijn: een mogelijkheid tot kopieren en waarden plakken, met behoud van lay-out. Wat raden jullie aan, wat is er mogelijk?
 

Bijlagen

  • fictiefbestanddraaitabeldelen.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 54
Kijk eens naar deze draaitabel obv van jou data..

volgens mij 2e vlaggetje weghalen ook bij "Enable Show details" om dubbelklik effect uit te schakelen.
 

Bijlagen

  • Pivot zonder onderliggende data.xlsx
    12 KB · Weergaven: 147
lukt niet, wat zie ik over het hoofd

ik mis kennelijk de clou, want het bovenstaande heb ik gedaan, maar als ik vervolgens de draaitabel kopieer kan ik nog steeds dubbelklikken op een waarde, om vervolgens een tweede tabblad met de onderliggende gegevens te krijgen. Rechts in het scherm 'draaitabelvelden' zie je ook gewoon 'naam' staan als keuzemogelijkheid. Dus kun je iets meer toelichten hoe ik hier wel gebruik van kan maken?
 

Bijlagen

  • kopiefictiefbestand.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 60
Je moet het bestand eerst opslaan, afsluiten en dan weer openen.

@roeljongman, Het 2e vlaggetje mag aanblijven. Als de data niet is opgeslagen dan kan je niets meer met de draaitabel.
 
waardevolle toevoeging

oh, bedankt VenA, dan ga ik dat nog uitproberen. Fijn dat jullie zo snel gereageerd hebben!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan