Vanuit Word een PDF maken met 2 A4's op 1 PDF pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

EllenDehaes

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2018
Berichten
9
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik vanuit een Word-document (Word 2010) met allemaal pagina's in A4-formaat een PDF (Adobe Acrobat Reader DC) kan maken, waarbij de 1ste en de laatste A4 pagina alleen staan, maar waarbij de tussenliggende pagina's per 2 op 1 pagina ge-PDF't worden.

Ik heb immers een 'krant' gemaakt, waardoor we een dubbele bladzijde weergave moeten kunnen bieden in PDF (voor de artikels die over meer dan 1 pagina lopen), maar met een enkele voorpagina en achterpagina.

Zie voorbeeld in bijlage a.u.b.

Omwille van de opmaak in Word is het echter ook niet mogelijk om de 2 pagina's in Word te 'plakken' of vlot om te zetten naar een gedeelde A3-pagina.

Deze PDF zou dan digitaal doorgestuurd worden én gepubliceerd op de website.

Alvast bedankt voor de tips!

Ellen Dehaes
 

Bijlagen

  • voorbeeld.pdf
    161,1 KB · Weergaven: 49
  • voorbeeld.docx
    15,2 KB · Weergaven: 37
Kun je het document niet opmaken met secties?

Ik gebruik al meerdere secties in het document, maar vrees dat dit niet lukt.
Het document zit ook vol met tekstvlakken, prentjes, ... wat het moeilijker maakt.

Toch bedankt voor de tip.

Groetjes,
Ellen
 
TS wil binnen één PDF verschillende ‘papierformaten’ afdrukken. Ik denk niet dat ‘out of the box’ denken in dit geval helpt, misschien ‘Outside of the box’ wel :). (Je bent niet de eerste, en ongetwijfeld niet de laatste die deze fout maakt ;)).
 
Het probleem zit er vooral in dat het niet om afdrukken gaat, maar om PDF-weergave.
Het Word-document moet dus met de verschillende weergaves (in papierformaat én in het bundelen van 2 4's op 1 pag, behalve 1ste en laatste pag) omgezet worden in de juiste PDF weergave.
Deze wordt dan digitaal doorgestuurd, zonder te printen.

Blijkbaar dus niet zo evident :(

Groetjes,
Ellen
 
Probeer het toch eens met Pdfcreator.
Je kunt eerst als normale A4/pagina afdrukken en vervolgens 2xA4/pagina en dan weer teruggaan naar 1x A4/pagina.
Heb wat willekeurigs ff geprint als pfd.
Eerst als 1xA4 en dan als 2xA4/pagina en dan weer 1x A4 / pagina.
Dus via de printer keuze Pdf creator en dan doe je dat via de systeem print instellingen (in het print menu Win10) en dan kies je voor "samenvoegen"
en daarvoor kun je blijven printen zolang als je wilt tot je alles omgezet hebt.
Tussen door kun je print actie de settting 1x A4/pagina of 2xA4 / pagina kiezen/aanpassen in het print menu, dus wel de systeem print settings kiezen in het print menu.
Klaar?
Dan pak je Pdfcreator zelf in de taakbalk en voeg je alles samen en sla op.

Ben aan het knutselen buiten, dus effe kort toegelicht,. hopelijk lukt het.

Voorbeeld snel gemaakt zit erbij (let niet op de inhoud puur dat er 1 of 2 A4 per pagina zijn.

Is dit de bedoeling?
 

Bijlagen

  • 12Connect Prijslijst excl. BTW 2018 v1.0 (1).pdf
    596,2 KB · Weergaven: 31
in word document naar afdrukken gaan en dan Printer kiezen Microsoft Print to PDF dan af drukken dan word gevraagd om een document op te slaan dit is dan in die formaat die je aangeeft
 
@tales: dat is geen oplossing, als je de vraag goed gelezen had :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan