• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prijs op basis van productnaam en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Berichten
50
Hallo,

Ik kolom H wil ik de marktprijs weten. Dit wordt bepaald op basis van de productnaam en datum en moet gehaald worden uit kolommen O,P en Q

In O en Q staan de marktprijzen die op een bepaalde moment voor een bepaalde productnaam veranderen.

Hoe krijg ik de marktprijs in kolom H?

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • Prijs op basis van datum en productnaam.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 24
Zo?

Gr.
Jim
 

Bijlagen

  • Prijs op basis van datum en productnaam.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 23
Hetzelfde resultaat met:
Code:
=INDEX($Q$2:$Q$10;SOMPRODUCT(($O$2:$O$10=Tabel1[[#Deze rij];[Product]])*($P$2:$P$10>=Tabel1[[#Deze rij];[Datum]])*($P$2:$P$10<=Tabel1[[#Deze rij];[Datum]])))

Al weet ik niet of dit het verwachte resultaat is.
 
De eerste formule is een lange formule die de juiste getallen weergeeft. Zelf dacht ik iets met verticaal zoeken met waar erin.
De tweede formule is korter maar hapert halverwege opeens. Heel apart.

Bedankt voor de reacties.
 
Wijzig eens een prijs in kolom Q van Veerman.

Matrixformule.
Code:
=INDEX($Q$2:$Q$10;MAX(($O$2:$O$10=Tabel1[[#Deze rij];[Product]])*($P$2:$P$10<=Tabel1[[#Deze rij];[Datum]])*RIJ($1:$9);1))
 
Laatst bewerkt:
Ingewikkelde formules allemaal. Ik dacht dat ik goed was in Excel. Ik heb even wat tijd nodig om deze formules goed te analyseren.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan