• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigenwoningforfait automatisch berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsl1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
13
Hallo,

Kan mij iemand helpen. Ik heb echt al alles nagezocht en geprobeerd, maar als ik de WOZ waarde invul bij G1, zou ik graag willen dat Excel het eigenwoningforfait bij G2 berekend.
 

Bijlagen

  • eigenwoningforfait berekenen.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 45
Dat kan met deze formule

Code:
=ALS(G1>A8;7.020+(G1-1.080.000)*VERT.ZOEKEN(G1;$A$3:$C$8;3;1);G1*VERT.ZOEKEN(G1-0,01;$A$3:$C$8;3;1))

de vert.zoeken kan de ondergrens zoeken en dan percentage erbij zoeken. Omdat de voorwaarde van de tabel is meer dan 12500 heb ik bij de verwijzing naar de WOZ waarde 1 cent afgetrokken omdat 12500 exact nog onder het 0 tarief valt, die 1 cent aftrek van de WOZ waarde zorgt dat in gevallen waar de WOZ waarde exact 12500 is toch het lagere tarief wordt gepakt. de 1 cent aftrek heeft geen invloed op de berekening van de uitkomst omdat de afwijking daarvoor te klein is.

zie bijlage voor testen formule
 

Bijlagen

  • Copy of eigenwoningforfait berekenen.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 41
Hallo Roel,

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag.:thumb:
 
Dat is leuk maar niet echt bruikbaar, immers wil je het goed doen moet je de fiscale regeling van geringe eigenwoningschuld (hypotheek) meenemen in de berekening. Onlangs nog een berekening gestaan op Helpmij. Heb nu even wat minder tijd om dat op te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan