• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen uit verschillende bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Berichten
188
Hallo allen,

Ik heb weer vraag voor de knappe koppen onder ons.:thumb:

In blad 2,3 en 4 zijn bedragen opgenomen voor een 3-tal projecten (project 1 (geel), 2 (blauw) en 3 (groen))
In blad 1 wil ik het totaal weergeven per blad per project. Dus als voorbeeld alle bedragen in blad 2 behorend bij project 1 (geel) moeten bij elkaar opgeteld worden op blad 1. Dit zelfde geldt voor project 2 en 3 en voor alle bladen. Wie o wie heeft hier een makkelijek oplossing voor?

Celen zijn gekleurd omdat ik dacht dat dit makkelijker is om gekleurde cellen bij elkaar op te tellen maar het liefst zonder kleuren.

Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld excel.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 24
zo?
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld excel.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 24
Super! Bedankt voor de snelle reactie.

Nu wil ik eigenlijk de cijfers 1,2 en 3 vervangen voor een nummer zoals UW1900132 (=nummer 1) maar dan werkt de formule niet.
Laat ik de UW weg in de cellen dan werkt de formule wel. Maar wil graag de letters erbij.
 
Aanhalingstekens gebruiken voor het criterium.
Code:
=SOM.ALS(Blad2!$A$2:$A$9;"UW1900132";Blad2!$B$2:$B$9)
 
Het werkt wel, maar dan moet de cel waar naar verwezen wordt ook aangepast worden. Ook de UW1900132 moet tussen haakjes.

Alstu
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld excel.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 16
Of als je het woord totaal weglaat in kolom en de 1 of "UW19000132" in de sommen.als formule vervangt door een celverwijzing naar $A4 kun je de formule makkelijker kopieren voor als nieuwe projecten worden toegevoegd of lange lijsten met projecten bestaan. je hoeft dan alleen een projectnummer in kolom A te zetten en de formule van een regel erboven naar onder te kopieren en dan zal de formule zelf aanpassen naar $A5 of $A6 en de projectnaam in die cel gebruiken voor de optelling.

formule voor Cel B4 (tekst totaal vervangen door alleen het projectnummer UW19000132)
Code:
=SOM.ALS(Blad2!$A$2:$A$9;$A4;Blad2!$B$2:$B$9)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Bedankt voor de verschillende opties. Ik ga er mee aan de slag en jullie krijgen een terugkoppeling wat betreft de beste optie voor mij.
Fijn weekend alvast.
 
Hallo,

Nog een suggestie. Zie bijlage.
Deze is d.m.v. Power Pivot tot stand gebracht.
Voor jouw voorbeeld zijn er geen (DAX) formules benodigd.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld excel.xlsx
    243,8 KB · Weergaven: 16
Heren,

Ik zou nog even een terugkoppeling geven.

Draaitabel werkt ook maar het is de optie van roeljongman geworden die voor mij het makkelijkst werkt.

Bedankt voor het meedenken en tot een volgende keer.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan