datum laatste wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Ik heb volgende code die de datum weergeeft van de laatste wijzigen op de pagina.
Deze geeft echter de datum weer als 06/14/2019 en zou dit graag als 14/06/2019 hebben.
Wat moet er aan de code aangepast worden zodat de datum juist wordt weergegeven.


Code:
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
 
  
<b>Pagina laatste keer gewijzigd op : </b>
<script>document.write( document.lastModified );</script>

</body>
</html>
 
Of gebruik maken van Date.toLocaleDateString:

[js]
var event = new Date(Date.UTC(2012, 11, 20, 3, 0, 0));

var options = { weekday: 'long', year: 'numeric', month: 'long', day: 'numeric' };

console.log(event.toLocaleDateString('de-DE', options));
// expected output: Donnerstag, 20. Dezember 2012

console.log(event.toLocaleDateString('ar-EG', options));
// expected output: الخميس، ٢٠ ديسمبر، ٢٠١٢

console.log(event.toLocaleDateString('ko-KR', options));
// expected output: 2012년 12월 20일 목요일
[/js]

Toevoeging:
Om een Date object te krijgen kun je dit doen:
[js]
new Date(document.lastModified);
[/js]
 
Laatst bewerkt:
Het idee van deze string is wel leuk, maar je hebt er weinig aan bij serverside pagina's.
Dit ter info.
 
Alle bedankt voor jullie snel reacties.

Ik vermoed dat het niet zal werken , heb een website aangemaakt via Jouweb en wou daar via de embed code de html code invoeren.
Dit lukt ook enkel wijzigt de datum telkens je de pagina bezoekt , en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heb op het internet nog een paar andere lastModified gezocht en geprobeerd en het probleem blijft.

Dus ik vermoed dat het gewoon niet werkt op een website van jouweb.
 
Wat ik dus zei....
De sites van JouwWeb worden serverside gegenereerd.
 
Nu weet ik niet precies hoe JouwWeb de pagina'sa genereert maar ik neem aan dat ze ook met PHP werken.

Dan zou je het b.v. kunnn achterhalen met de functie filemtime.

PHP:
<?php
	setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
	echo "<b>Pagina laatste keer gewijzigd op : " . strftime('%e %B %Y om %H:%M', filemtime('test.php')) . "</b>";
?>

De setlocale is erom te zorgen dat je de namen van de maanden etc in het Nederlands te zien krijgt en voor test.php vul je je bestandsnaam in waarvan je de wijzigingsdatum wilt laten zien.

Hopelijk werkt dit ook binnen JouwWeb ... :rolleyes:
 
Heb het net geprobeerd maar helaas.
Krijg het volgende te zien dan op website
Pagina laatste keer gewijzigd op : " . strftime('%e %B %Y om %H:%M', filemtime('Home.php')) . ""; ?>

Ik vermoed toch dat je bedoeld met bestandsnaam de naam van de pagina waar je de datum op wil hebben.
Want bij Jouweb zie je niets van de achterliggende mappen. Kan enkel de naam gebruiken die ik zelf aan de pagina heb gegeven.
En Home is bv de naam van een pagina waarop ik het zou willen.
 
Wat ik begrijp is dat JouwWeb een website-bouw-tool is, waarmee je zonder programmeer-ervaring een site kan bouwen. Geen gedoe met FTP, HTML en PHP.

Om die reden kan je ook niet zomaar PHP-scripts invoegen. Ik raad je aan om bij de bouwers van de website vragen of er een mogelijkheid bestaat om de datum van de laatste update op je site te kunnen zetten.
 
Het is een https adres waar je enkel de naam ziet staan die je zelf aan de website hebt gegeven gevolgd door .be.

Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar jouweb met de vraag wat de mogelijkheden zijn.

Ze hebben in hun editor wel een stukje zitten waar je html code kan toevoegen. Via die weg heb ik ook al een aftelklok kunnen toevoegen.
Daarom dacht ik dat de laatste wijzigingsdatum ook wel via die weg zou lukken.

Als ik meer info heb gekregen zal ik deze ook hier delen.
 
Heb reactie ontvangen en ze ondersteunen geen html geven ze als antwoord.
Maar je kan wel html gebruiken.

Hier hun antwoord

Je zou eventueel ook iedere keer wanneer je de pagina bewerkt via het tekst-element aan kunnen geven wanneer deze is bewerkt.

We leveren verder geen ondersteuning op zelfgeplaatste HTML. Het verkeerd gebruiken van HTML kan als gevolg hebben dat er fouten op de pagina komen. Bijvoorbeeld het niet sluiten van een HTML tag heeft vaak als resultaat dat delen van de pagina niet meer zichtbaar zijn. Op deze manier kan bijvoorbeeld de heel sidebar en/of de footer verdwijnen. Je zou hiervoor contact op kunnen nemen met degene waar je de code van hebt ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Je zult het dus handmatig moeten aanpassen :)
Een helpdesk die geen HTML ondersteunt, terwijl je HTML wel kan gebruiken zijn twee verschillende dingen. Maar ik kan je vertellen dat je met HTML niet kan doen wat je wilt.

Je zou wel een PHP-script kunnen maken (die je elders host) die automatisch bijhoudt wanneer iets wanneer ongeveer is gewijzigd, en dus die pagina opslaan en vergelijken. En die weer via een iframe embedden bij Jouw Web. Maar de vraag is: Hoeveel moeite wil je erin stoppen :p?
 
Ik heb volgende code die de datum weergeeft van de laatste wijzigen op de pagina.
Deze geeft echter de datum weer als 06/14/2019 en zou dit graag als 14/06/2019 hebben.
m/d/y is de Amerikaanse notatie. Onze notatie is met het '-' minteken d-m-j . In een eenvoudige vorm
Code:
<script>
var lastMod = new Date(document.lastModified);
document.write( lastMod.toLocaleDateString() );
</script>

Aanvulling. Als je de notatie dd-mm-jjjj (bijv. 09-02-2019 met voorloopnullen) wilt hebben dan is het wat lagner.
Code:
var lastMod = new Date(document.lastModified);
document.write( ('0'+lastMod.getDate()).slice(-2) + '-' + ('0'+(lastMod.getMonth()+1)).slice(-2) + '-' + lastMod.getFullYear() );

// of

var lastMod = new Date(document.lastModified);
var isoDate = lastMod.toISOString(); // 2019-06-17T19:42:23.000Z
document.write( isoDate.substr(8,2) + isoDate.substr(4,4) + isoDate.substr(0,4) );

.lastModified werkt niet goed omdat bij elke document.write de datum wordt bijgewerkt, je hebt dus altijd de datum van het moment dat je de pagina laadt.
Afgezien van dat heb je ook last van timezone verschillen, die zal je moeten corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb beide codes toch even uitgeprobeerd

Deze leek het eerst goed te doen, om 00 u deze nacht bleef de datum die van gisteren en om 00:15 u ook nog.
Maar net gekeken en de datum staat nu op vandaag.
Hier wordt ook enkel de datum maar van weergegeven maar geen uur.
Beide codes geven 18-06-2019

HTML:
<script>

var lastMod = new Date(document.lastModified);
var isoDate = lastMod.toISOString(); // 2019-06-17T19:42:23.000Z
document.write( isoDate.substr(8,2) + isoDate.substr(4,4) + isoDate.substr(0,4) );
 </script>

Deze code gaaf deze nacht om 00 u onmiddellijk de datum van vandaag weer.
HTML:
<script>
var lastMod = new Date(document.lastModified);
document.write( lastMod.toLocaleDateString() );
</script>

Dus we zullen het moeten doen zonder de automatische datum denk :confused:
 
Blijkbaar was de website op jouw pc gecached, dat je die datum zag blijven staan.

De code van Bron is geen totaal nieuwe code, maar enkel een stukje code om de datum uit je eerste vraag te transformeren naar een duidelijker format.
Het was immers al duidelijk dat het niet werkte.

Of je moet gewoon afstappen van Jouw Web en met een eigen hostingpakket en bijv. met Wordpress aan de gang. Dan heb je veel meer vrijheid in wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Hier heeft php4u gelijk. In Javascript (browser) zal het niet gaan lukken, in PHP (webserver) wel mits je daarvan gebruik kan/mag maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan