Onstabiele bekabelde netwerk verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo,

Sinds gister 1uur kamp ik met een enorm instabiel netwerk. Ik heb Ziggo zakelijk met een ping van 12 ms, 160MB download en 40MB upload snelheid.

Het begon gister tijdens een Skype meeting. De verbinding viel steeds even weg en kwam weer terug. Tijdens het gamen was het probleem ook weer aanwezig waarbij ik constant de verbinding verloor.

Tijdens het surfen op het internet, het bekijken van youtube filmpjes of netflix via mijn PC heb ik geen problemen.

Het gaat hierbij om een constante verbinding dat je bij Skype en het gamen dien te hebben en bij het bekijken van filmpjes of het surfen maar 1x een request eigenlijk opgevraagd wordt (of meerdere keren dat het door laad)

Nu ben ik gaan pingen naar 8.8.8.8 via mijn eigen PC. Waar het volgende terug komt:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=55
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=55
Request timed out.

Dit gebeurd alleen wanneer ik de andere bedraade PC ook het zelfde commando laat uitvoeren. Deze PC krijgt dan constant een reply terug. Wanneer ik de andere PC dit commando NIET laat uitvoeren, krijgt mijn PC wel een constante reply terug met geen enkele time out.

Mijn eigen PC is via een switch verbonden naar de router/modem van Ziggo. De andere PC is direct verbonden naar de router/modem van Ziggo.

Zelf zit ik ook wel in het straatje van de ICT (afgestudeerd en wel) echter krijg ik dit niet voor elkaar en komt er aankomende donderdag een monteur hiervoor langs.

Waar zou dit precies aan kunnen liggen volgens jullie?
 
Het is met alle respect wel erg handig voor ons om dit eerst af te wachten ...nu dit al is geregeld:
en komt er aankomende donderdag een monteur hiervoor

Laat ff weten of het opgelost is en zo neen, vertel nog meer dan wat je nu al weet en stel aanvullende vragen.
 
Laatst bewerkt:
Monteur net langs geweest van Ziggo.

De binnenkomende hoofdingang is vervangen met een nieuwe splitter en andere oude kabels zijn vervangen. Daarnaast komt er een nieuw modem/router aan. Voor nu is de status als volgt:
Pingen via PC1 naar 8.8.8.8 en Pingen via PC2 naar 8.8.8.8 = Zelfde resultaat nog steeds

Pingen via PC1 naar 8.8.8.8 en Pingen via PC2 naar 1.1.1.1 = Er komt geen time out (dit is nog niet eerder getest).

Ik ga deze week naar een familie lid met een Ziggo abonnement en de zelfde modem/router van Ziggo. Via daar ga ik 2 andere PC's bedraad verbinden en het zelfde ping commando als hierboven uitvoeren. Het resultaat laat ik hiervan weten!
 
En PC1 naar 1.1.1.1?

Wat is het nut het zo te testen? Kan het even niet volgen.

De 2e keer Pingen via PC1 naar 8.8.8.8 en Pingen via PC2 naar 1.1.1.1 = Er komt geen time out (dit is nog niet eerder getest).

Maar daar voor had je getest
Pingen via PC1 naar 8.8.8.8 en Pingen via PC2 naar 8.8.8.8 = Zelfde resultaat nog steeds

dus je hebt een keer PC1 met "hetzelfde resultaat" en een keer met geen timeout?
Dus 2x getest.... ben je helemaal kwijt hoe je het doet....
 
Het nut van dit te testen is dat er een constante verbinding moet ontstaan. Net als bij Skype en het gamen.

Ik had inderdaad daarvoor het al getest, maar na de handelingen die de monteur gedaan heeft is het probleem nog niet verholpen. Wellicht met een nieuwe router wel.

Wat het probleem alleen wel oplost (wat ook erg vreemd is) is wanneer PC2 uit is en PC1 een op Skype gaat of gaat gamen, het probleem er dus niet is...
 
En PC1 naar 1.1.1.1?

Wat is het nut het zo te testen? Kan het even niet volgen.



Maar daar voor had je getest


dus je hebt een keer PC1 met "hetzelfde resultaat" en een keer met geen timeout?
Dus 2x getest.... ben je helemaal kwijt hoe je het doet....

Dit zelfde resultaat is mijn eerste bericht. Dat de time out steeds optreed. En een keer zonder timeout wanneer ik naar verschillende adressen tegelijkertijd ping.
 
Heb je mogelijk een IP conflict?
Geef ze eens een handmatig ip adres met als gateway en DNS het ip adres van je router.
En?
 
Helaas nog steeds het zelfde probleem. Op beide PCs een statisch IP ingesteld met de verdere onderdelen die je hierboven noemt. Om uit te sluiten dat dit 'normaal' is ga ik dit deze week nog even testen bij iemand anders met 2 bedrade PC's.
 
zou de router eens verwisselen met een andere...lijkt alsof deze over z'n nek gaat als er meer dan 1 pc aan hangt.
 
Even wachten dan, wanneer komt die? en een vast ip adres is waarvoor nodig?


Deze komt tussen vandaag en aankomende maandag aan. Daarna ga ik hem even aansluiten en kijken wat hij dan doet.

Ook zal ik zaterdag avond bij iemand even hetzelfde testen dan bij mij thuis (2 bedrade PC's aan Ziggo modem/router hangen en vanuit daar beide pingen naar 1 IP adres).
 
De nieuwe modem/router is binnen gekomen. Dit was dan ook DE oplossing.

Het pingen op beide PC's gaat nu zonder geen enkele timeout na 100-150 keer.

Oorzaak: Modem/Router Ziggo
Oplossing: Vervanging Modem/Router Ziggo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan