GtkAda 2019 instaleren bij GPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik ben bezig de nieuwste versie van de GNAT Programming Studio te instaleren samen met Gtkada.
Bij de installatie van Gtkada. ontstaat een fout die kan worden gezien in het tweede venster dat in bijlage is meegestuurd.
Het eerste venster is het venster dat venster van waaruit het probleem ontstaat door op next te klikken.
De GNAT compiler gps.exe staat in D:\Program_Files\GNAT\bin, dat heb ik gecontroleerd.
De vraag is natuurlijk wat gaat er dan wel fout?
In een vorige versie werkte het wel, maar ik weet niet meer hoe dat goed gegaan is.
De directory waarin de compiler staat daarop heef iedereen Volledig beheer en dat geld ook voor de compiler (gps.exe) zelf.

PS. Het gebruik van de directory waarin de compiler staat Program_Files komt doordat het installatie programma van GNAT niet kan omgaan met spaties in directory namen.
 

Bijlagen

  • Gtkada installatie.docx
    42,8 KB · Weergaven: 17
Inmiddels is mij via een andere bron duidelijk geworden wat het probleem was. Met name bij Gtkada is het van belang dat onder windows 10 geen gebruik moeten worden gemaakt van de optie "uitvoeren" maar dat eerst de opslaan of opslaan als gebruikt moet worden en daarna als administrator uitgevoerd moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan