bestand te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Berichten
80
Hoi,
Ik heb een postcodetabel aangeschaft. (origineel bestand, dus ook dik voor betaald) Bestaat uit 9mln adressen.
Kreeg het aangeleverd als csv file in een zip bestand. Wanneer ik het bestand probeer te importeren in access lukt dat niet en krijg ik de melding: "bevat geen gegevens of het bestand is te groot"
Er staan echter wel gegevens in, bij het bladeren zie ik dat in het voorbeeldvenster. (het csv file is 2 Gb groot)
Maar als ik het csv file probeer te openen dan zie ik geen gegevens. (normaal zie je dan zo'n riedel aan teksten staan)
Zou het nou zo zijn dat acces dit niet aan kan of zou het probleem daarvoor liggen ?
 
Laatst bewerkt:
En als je het in Excel opent staan de data er dan wel in.... dat moet.. anders is het mogelijk corrupt....
 
Hoi,
Als ik het in excel probeer te openen dan krijg ik een volledig leeg werkblad te zien.
 
Stomme vraag misschien, maar heb je wel eerst het zip bestand uitgepakt?
 
https://support.office.com/en-us/ar...d-limits-19aa79f8-e6e8-45a8-9be2-b58778fd68ef

Met de 2 GB zit je op de grens wat Excel dus kan openen met een 32 bits applicatie.
Wrs kan Excel 64 bits het wel.
Dan zou je dus Office 64 bits moeten hebben (met access 64 bits).

Dat zal dan voor Access ook wel zo zijn (als ik L + R rond kijk lijkt het er wel op).

Wacht je wel lang genoeg ?
Kan wel meer dan 5 minuten of zelfs veel langer duren eer zo een bestand geladen is.
Mss is jouw RAM op je PC ook te krap?


Welke tips geeft de leverancier van de data hoe hier mee om te gaan? Anders zit je het wiel opnieuw uit te vinden... en wij ook.....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
2GB is de max grootte voor een Access database, meta tabellen en objecten moeten daar ook een plaats in hebben, dus is dat gegevensbestand te groot (dat is trouwens ook wat de foutmelding zegt). Indien je er in zou slagen om het bestand te importeren zou de applicatie waarschijnlijk toch niet goed werken.
Je kan proberen om SQL express te installeren (gratis te downloaden), dit heeft een 10 GIGA limiet en daar kan je het bestand waarschijnlijk wel importeren. Dan kan je daar een Access frontend op plaatsen en gewoon verder werken zoals je in Access gewoon bent. Eén tip als je met SQL express wenst te werken: zet het recovery model op simple, of de log file wordt te groot.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels ook via contact met de leverancier begrepen dat je hiermee tegen de limiet van access aanloopt, of er overheen gaat inderdaad. Jammer dat men dat niet op voorhand aangeeft zodat je dat kan meewegen in je aankoopbeslissing.
Oplossing zou inderdaad zijn om via SQL Express of te werken. Aangezien ik niet zo goed op de hoogte ben met dit soort zaken kost me dat veel tijd dus voorlopig heb ik het opgelost d.m.v. een download van een verkleind bestand van de leverancier. (huisnummers vallen dan tussen een min en max per straat)
 
Jammer dat men dat niet op voorhand aangeeft zodat je dat kan meewegen in je aankoopbeslissing.
De specs van Access zijn al jaren bekend en op te vragen/te bekijken. Dus dit vind ik een vreemde opmerking want dat had je gewoon van te voren uit kunnen zoeken. Je koopt ook niet een Mg-B om er thuis achter te komen dat de 4 kinderen niet op de achterbank passen :).
 
Ik dacht dat de kinderen pas veel later kwamen.;)
 
Het schijnt dat een MG ook redelijk helpt bij het vinden van een draagmoeder :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan