• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met gegevens van webophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi
Ik haal gegevens op van dez linkhttp://www.morningstar.be/be/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR04O2K
En doe dit al enkel jaren zonder een probleem . Enkel dat ik af en toe de formule in excel moest wijzigen om de waarde van de koers in het juiste vakje te krijgen.

Maar sins een maand hebben ze volgens mij de structuur van hun website gewijzigd want vroeger kreeg ik veel meer gegevens binnen. Nu werken ze gelijk met allemaal afzonderlijke tabellen
Ik haal 1x per week de gegevens op en is het kort actief
Open ik het bestand de eerste x dan krijg ik volgende fout melding.
Pensioensparen.xlsx - Excel.jpg
Sluit ik het af en open het terug dan krijg ik geen foutmelding meer.
Heb al test gedaan met 10 min wachten om het terug te openen geen probleem alles oke dan.

Wat zou het probleem zijn dat het eerst niet werkt en dan wel.
 
Een site 'scrapen' is niet de beste oplossing. Je kan er immers nooit vanuit gaan dat de layout waarin je 'target' hetzelfde blijft, en je hebt kans dat je foute data ophaalt.

Speciaal voor deze doeleinden bestaan er API's die een vast format hanteren die los zitten van de layout. Bijvoorbeeld JSON of XML.

Vraag de beheerder hier eens naar.
 
Misschien niet de beste oplossing maar het werkte
en nu nog maar pas bij 2de x openen
 
Maar het is niet betrouwbaar. . ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan