Informatie van tabblad Planning naar LT operator new brengen voor komende 12 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Beste,

Ik werk met het tabblad LT operator new en de Supply Planners werken met het tabblad PLANNING.
Dit tabblad PLANNING haal ik wekelijks d.m.v. een macro uit hun bestand.
Nu zou ik graag de getallen die ingevuld staan in de meestal groene cellen ingevuld worden op het tabblad LT operator new?
En dan uiteraard bij het juiste:
• Overeenkomend weeknr
• Overeenkomende hal
• Overeenkomend jobnr
• D en A ingevuld wordt bij juiste plek onder Dag en Avond.

De overeenkomende getallen moeten komen te staan op het tabblad LT operator new onder de kolom Bez. – 1.
Als er zoals op tab PLANNING bij hal 1 week 26, 5 x een 1 staat moet deze 1, 5x een 0 (=nul) zijn op het tabblad LT operator new. Zie ingevuld voorbeeld in de bijlage voor week 26.
De reden hiervoor is dat de 1 staat voor het totaal aantal mensen welke op dit project gepland staan.
Echter 1 persoon is altijd een operator welke op tabblad LT operator new enkel met naam wordt ingevuld onder Operator.
Vandaar dat op tabblad LT operator new het aantal onder Bez. het totaal van tabblad PLANNING – 1 moet worden.
Daarbij zou het helemaal af zijn als de cellen Bez., M en operator wit worden zodra, er een getal ingevuld wordt door bovenstaande.
Dit doe ik nu als dubbelklik in de cel waar een project moet gaan draaien in een cel onder Bez. van het bewuste project, dag en ploeg.

Het kan zijn dat er door Supply Planners in het tabblad PLANNING al projecten ingevuld staan welke op het tabblad LT operator new nog niet ingevuld zijn.
Deze projecten moeten dan ook voor dit moment overgeslagen worden om een foutmelding te voorkomen.
Zolang deze nieuwe projecten nog niet toegevoegd zijn op LT operator new zullen deze dan ook overgeslagen moeten worden.

Vanaf volgende week t/m week 37, max.12 weken vooruit, is de bedoeling dat ik deze update wekelijks wil laten uitvoeren.
Elke week staat op tabblad LT operator new de week na komende week als 1e in beeld, is vanaf cel D1.
De Supply Planners sluiten elke week een week, in hun tabblad PLANNING, en behouden dus het complete jaar.
Voor mijn tabblad, LT operator new, is dit niet belangrijk daar dit op een andere manier bewaard wordt.

Ik denk dat het een behoorlijke klus is. Ik krijg het niet voor elkaar met for en next macro’s.
Ik hoop dat iemand het voor elkaar krijgt wat ik hierboven vraag. Ik zou het echt super vinden als het lukt/kan.

Ik heb de overeenkomende cellen waar volgens mij naar gekeken dient te worden paars gemaakt ter ondersteuning op beide tabbladen.

Het tabblad Dag tenslotte staat erbij, omdat ik vanuit dit tabblad, waarschijnlijk een te uitgebreide macro gebruik, om de jobnummers te scheiden van de gegevens in kolom B
en ze daarna op het tabblad LT operator new te plaatsen in kolom B.
Deze macro gevonden hier op Helpmij maar dat betrof een andere splitsing als de mijne maar hij werkt wel.

Het complete bestand bevat meer tabbladen maar bovenstaande vraag betreft deze tabbladen vandaar dat ik het bestand ook ivm gevoelige informatie zo aanlever in de bijlage.

Alvast bedankt en helemaal als het iemand gaat lukken.

Frank.
 

Bijlagen

  • PlanningnaarLT.xlsm
    735,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan