• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar gelijke melding en prio vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

OTiby

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Berichten
5
Hallo allen,

Ik probeer een filter in Excel te maken dat controleert of de prioriteit van een melding lager is geworden.

Concreet:
1. In een database/grotere lijst kijken of er eenzelfde melding staat.
2. Zelfde melding? Dan prioriteit controleren, is deze minder geworden door de tijd? (van 5 naar 2 mag NIET, 2 naar 5 is geen probleem)

Knipsel.JPG

Voorbeeld bovenstaande afbeelding:
- Melding 8090365, met Feiten tekst: FEITJE3, gemeld op 16:48:31 PRIO 5
is veranderd iets later in:
- Melding 8090366, zelfde feiten tekst, 18:38:56 PRIO 2

Nu zou ik dus uiteindelijk een hele lijst willen filteren zodat alleen deze melding naar voren komt.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik je afbeelding bekijk kan dit toch met een draaitabel?
Een Excel bestandje kan meer wonderen verrichten dan een afbeelding.

Mvg
Peter
 
bestand: https://1drv.ms/x/s!Av1jT4BxDHtEi48AfCZSvOwThbapXQ

@peter, was al bezig met een draaitabel, dan kun je wel zien welke feiten tekst in welke prio voorkomt, maar da moet je nog zelf kijken of de eerste melding een 5 is en de tweede een 2 (of andersom) dat filtert hij dan niet automatisch.

@Alex, dat zou kunnen als je alles sorteert, en ze netjes onder elkaar staan. Maar alles staat door elkaar en eigenlijk wil ik met 1 filter een direct overzicht hebben die voldoen aan bovenstaande eisen.
 
Hoe bedoel je "alles staat door elkaar"?

Een poging in bijlage.
 

Bijlagen

  • prio (AC).xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 26
@AlexCEL, 'alles door elkaar' bedoel ik dat de lijst niet altijd gesorteerd is op "Feiten tekst", de meldingen staan door elkaar.
Je poging komt zeker in de goede richting. Enig puntje dat ik nog wil combineren is dat de volgorde van melden ook gecontroleerd wordt. (Een 5 mag geen 2 worden) (Een 2 mag wél een 5 worden). Zelf dacht ik er aan om de datum te controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan