• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onregelmatigheidstoeslag per 4 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamyQ

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2019
Berichten
12
Goedemiddag,

Ik heb diverse ORT documenten bekeken maar vind nergens een document waarmee ik met een aantal wijzigingen zelfstandig verder kan.

Ik heb een ander document gebruikt en aangepast met mijn gegevens, maar ik zou niet weten hoe ik verder moet.
Ik wil graag na 4 weken willen weten hoeveel overuren/% er zijn gemaakt.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING C versie 04.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Je geeft in de voorbeeld niet (handmatig) aan wat je nu precies verwacht als uitkomst. Zou je dat nog kunnen toevoegen? Zoeken wij de formules erbij.
 
Laatst bewerkt:
Je geeft in de voorbeeld niet (handmatig) aan wat je nu precies verwacht als uitkomst. Zou je dat nog kunnen toevoegen? Zoeken wij de formules erbij.

Excel is aangepast, is dit wat je bedoel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb kolom J voor je aangepast.
Van de procent uren snap ik niet, kan het niet terug vinden.

Verder kan ik je hier niet helpen.
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING versie 03.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 31
Ik snap het wel denk ik, maar het is nogal ingewikkeld door de vele voorwaarden... vandaar nog geen reactie mijnerzijds.

Je moet per percentage uitrekenen of en zo ja hoeveel tijd er binnen dat interval valt.
 
Ik snap het wel denk ik, maar het is nogal ingewikkeld door de vele voorwaarden... vandaar nog geen reactie mijnerzijds.

Je moet per percentage uitrekenen of en zo ja hoeveel tijd er binnen dat interval valt.

Hoi AlexCEL,

Ik heb een nieuwe bestand gemaakt. Dit is anders dan de vorige, genaamd ORT BEREKENING B versie 01.
Is die misschien makkelijker dan versie A ?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het wel denk ik, maar het is nogal ingewikkeld door de vele voorwaarden... vandaar nog geen reactie mijnerzijds.

Je moet per percentage uitrekenen of en zo ja hoeveel tijd er binnen dat interval valt.

Ik heb nog een versie gemaakt C, en ik denk dat die wel te doen is.

In de bijlage Berekening C versie 01.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of het zo goed is.
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING C versie 02.xlsx
    21,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Graag gedaan.
Als de de werkdagnaam wijzig, ochtend - middag enz, dan worden de andere kolommen automatisch aangepast.
De werkdagen automatisch aanpassen, daar heb ik geen oplossing voor.
 
Graag gedaan.
Als de de werkdagnaam wijzig, ochtend - middag enz, dan worden de andere kolommen automatisch aangepast.
De werkdagen automatisch aanpassen, daar heb ik geen oplossing voor.

Ik heb een aantal dingen nog aangepast/toegevoegd namelijk keuzemenu toegevoegd bij kolom E, Feestdag toegevoegd en de formule van kolom O aangepast.

Maar ik moet nog een oplossing hebben voor overwerk. Eigenlijk wil ik bij overwerk alleen het aantal uren invoeren in kolom I. Is hier een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
deze in O14?

Code:
=ALS(RECHTS(F14;4)="Vrij";"";ALS(RECHTS(F14;4)="werk";8*N3*Dagdienst!$B$30;((I14*$N$3)*24)*J14+((M14*$N$3)*24)*N14))
 
Naar mijn beschijden mening, had je wat er nu bijgezet heb, gelijk moeten doen dat werkt prettiger.
Als je voor overwerk de uren gelijk in de cel zet, ben je de formule kwijt.

MaandagOverwerk zal hij niet vinden, dit staat waar je zoekt nergens vermeld, wel Overwerk.
Maak anders voor iedere dag Overwerk.

Zet de feestdag ook daaronder en pas het bereik in de formes aan.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn beschijden mening, had je wat er nu bijgezet heb, gelijk moeten doen dat werkt prettiger.
Als je voor overwerk de uren gelijk in de cel zet, ben je de formule kwijt.

MaandagOverwerk zal hij niet vinden, dit staat waar je zoekt nergens vermeld, wel Overwerk.
Maak anders voor iedere dag Overwerk.

Zet de feestdag ook daaronder en pas het bereik in de formes aan.

Succes.

Heb het opgelost, dank je. Heb nu ook overwerk en feestdag.

Dan heb ik nog 1 vraagje over ORT Berekening C versie 04

Kan er een voorwaarden in kolom O gezet worden?
Soort waarschuwing dat je dit niet mag vergeten. Als Dienst Overwerk (kolom E) is dan is het verplicht om iets in te voeren in Kolom O.
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING C versie 04.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Ik zit nu op de IPad en kan niet zoveel doen.
Denk dat je daar misschien een stukje VBA voor nodig heb.
Met b.v.b. Als rechts(F14;8)="Overwerk" dan een msgbox met de melding vul O14 in.
Zo iets misschien, VBA daar zijn andere Helpers beter in.

Misschien kan het ook op een makkelijkere manier?
 
Ik heb een poging gedaan, als het niet goed is kun je het misschien zelf wel aanpassen.
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING C versie 04_1.xlsm
    30,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik heb een poging gedaan, als het niet goed is kun je het misschien zelf wel aanpassen.

Bedankt! Dit is een goede oplossing.

En bedankt voor de toevoegingen en extra opmerking, zal er na kijken.
 
Laatst bewerkt:
SamyQ,

Ik heb nog wat gewijzigd voor je.
Als je in kolom O (Overwerk) de tijd b.v.b. als je 800 invoer maakt hij er 8:00 van.
 

Bijlagen

  • ORT BEREKENING C versie 04_2.xlsm
    31,8 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan