centrale postvak in bij meer imap accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik heb er veel over gezocht maar kan de oplossing niet vinden, hoop hier het juiste stappenplan te krijgen.

Ik wil op mijn pc en andere apparaten over van pop naar imap mail accounts.
Op de belangrijkste apparaten, de pc én een laptop, werk ik met outlook 365.
Ik heb vele mail accounts en wil, net zoals bij pop3 alle inkomende mail in 1 postvak in hebben, alle verwijderde en verzonden mails ook in 1 map.
Dus niet zoals imap het standaard aanmaakt, voor elk imap account een apart postvak in, verzonden, verwijderd enz.

Hoe doe ik dit? Met regels instellen ofzo?
 
Imap accounts daar is de locale inbox gelijk aan de online. Immers er vind telkens synchronisatie plaats.
Dus daar zo maar andere account in importeren? Lijkt me vreemd.

Mss met een regel in Outlook lokaal om ze te verplaatsen?

Wat ik vaak wel hoor is dat mensen het Gmail laten regelen, het ophalen van alle mail.
Heb hier zelf geen ervaring mee, maar mijn zoon doet het al jaren zo.
 
Het zou toch niet moeilijk moeten zijn en ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben die dit wenst?
Imap gaat steeds meer de standaard worden en als je met vele verschillende mail accounts dagelijks werkt, dan is een centrale postvak in (en andere centrale mappen) zeer gewenst, eigenlijk een must, net zoals dat bij pop3 ook prima werkt.

Als voorbeeld neem ik mijn smartphone, op android, daar werkt dat ook prima. Je kiest eenvoudig voor de postvak in van 'alle accounts' waarin alles dus komt te staan.
Dat moet toch in outlook (365) ook kunnen?
Als dit niet zou kunnen op een logische manier (niet via iets wazigs als via gmail ofzo), dan lijkt mij imap voor zeer veel mensen onwerkbaar, of ik moet het totaal verkeerd inschatten.

Ik hoop op een ervaringsdeskundige met de juiste oplossing.
 
Als het zo simpel was had je het zelf ook al wel gevonden...
Succes verder:cool:

Bovendien mis ik heel veel info om wat voor een accounts het gaat? Welke providers?
Android doet het wrs via Gmail......... ai... op de achtergrond.... heb je dat wel geverifieerd of dat inderdaad zo werkt?
En dat was nu net mijn voorstel...

Laat me maar eens een weblink zien hoed Android het doet....
Werkt het zo... dan krijg je het wrs onder O 365 ook wel zo aan de praat...
 
Laatst bewerkt:
Hier nog wat extra info, wellicht dat dit duidelijkheid schept over mijn situatie:

het gaat puur en alleen over e-mail adressen, die aan domeinnamen 'hangen', en die bij een provider/hoster worden gehost.
Dus geen outlook.com e-mail adressen, geen gmail, geen yahoo, dat heeft er allemaal m.i. niets mee te maken.

Het gaat dus om vele e-mailadressen, alleen van dezelfde 'structuur'.

En de wens is dus om van al die mail adressen 1 centrale postvak in, verzonden, concepten enz te krijgen. In ieder geval postvak in, dat is het belangrijkste.
Graag gmail even vergeten,, hoewel ik dat ook heb, hoeft die er helemaal niet bij te staan, in de postvak in.
Op mijn android smartphone (SGS 9+) in mijn e-mail programma, staat gmail ook helemaal niet in het standaard e-mail programma.
Dat roep ik geheel los aan vanuit google-gmail, niet vanuit het e-mail programma.
 
Hoe heb je je Android account dan ingesteld/opgezet, vanuit jouw web gmail account?
 
Blijkbaar is er wel een optie, maar een hele "manke", want Outlook is niet in staat om als IMAP client de verzonden mail te syncen, dus je kunt dus als je een keer stopt met O365 niet meer bij jouw verzonden items van al die accounts die je hebt want O365 synct dat niet met al je mail adressen en dat is een heel groot gemis.
Dus als je bij een van je verbonden accounts inlogt, zijn er geen verzonden bericht meer sinds de overgang naar O365...
Dat vind ik nogal een manco, maar mss denken anderen er anders over.

Belangrijke informatie over het synchroniseren van verbonden accounts
Synchronisatie van uw verbonden account naar uw Outlook.com-account gaat maar in één richting. E-mail die is verzonden vanaf uw verbonden account met Outlook.com wordt niet weergegeven in Verzonden items van uw verbonden account. E-mail die bijvoorbeeld is verzonden vanaf uw Gmail-account met Outlook.com, wordt niet weergegeven in Verzonden items van Gmail. Als u een e-mailbericht van een verbonden account in Outlook.com verwijdert, verplaatst of leest, ziet u deze wijzigingen niet wanneer u naar uw verbonden account gaat.
 
Hoe heb je je Android account dan ingesteld/opgezet, vanuit jouw web gmail account?

Vergeet svp dit gmail verhaal en mijn smartphone, het heeft even niet te maken met het probleem. Gmail is voor mij niet belangrijk, daar maak ik niet of nauwelijks gebruik van en maakt verder geen deel uit van alle mailadressen waarvan ik graag de postvakken in enz gebundeld zie.

Belangrijke informatie over het synchroniseren van verbonden accounts
Synchronisatie van uw verbonden account naar uw Outlook.com-account gaat maar in één richting. E-mail die is verzonden vanaf uw verbonden account met Outlook.com wordt niet weergegeven in Verzonden items van uw verbonden account. E-mail die bijvoorbeeld is verzonden vanaf uw Gmail-account met Outlook.com, wordt niet weergegeven in Verzonden items van Gmail. Als u een e-mailbericht van een verbonden account in Outlook.com verwijdert, verplaatst of leest, ziet u deze wijzigingen niet wanneer u naar uw verbonden account gaat.

Volgens mij heeft dit niet te maken met mijn situatie. Dit gaat over verschillende mailaccounts bij verschillende providers bijeen zoals yahoo, gmail, outlook.com enz.

Al mijn mailadressen lopen via dezelfde hostingprovider en de mailadressen hebben een domein extensie.
Bij mijn weten kan bij imap wel degelijk zaken als verzonden mails gesynchroniseerd worden tussen allen apparaten, in principe kan van je mails alles gesynchroniseeerd worden.
Alles blijft op de server staan, de server dus van mijn hoster, dat je zelf 'huurt'. Je raakt dus nooit wat kwijt, tenzij je stopt met hosting, dan zou je alles moeten downloaden, maar dat is een heel ander verhaal.
 
Wat let je om het te proberen... volgens mijn link werkt het wel maar met die beperking.
Volgens jou heb je daar geen last van omdat alles bij dezelfde hosting zit, dus wat let je om het te testen.:cool:
PS: ik zou van alle mail een backup maken.... je weet maar nooit...:eek:
 
Ik heb nog wat zitten denken en rondneuzen, maar ik denk dat het meest logische is om met regels te werken.

Als je dus vele imap mailadressen hebt en je wil alles in 1 postvak IN laten binnenkomen, dan stel je dus de regel bij het betreffende mailadres van het betreffende postvak IN, dat alle mails terecht moeten komen in postvak IN van account xxx

Je zorgt dat account xxx bovenaan staat, of beter, je zet dat in je favorieten.



Je zou zelfs al je (sub)mappen in het bovenste xxx account kunnen aanmaken, zodat je verwerkte mails vanuit je postvak IN direct naar de gewenste (sub)map kan slepen.



Je krijgt dus als voorbeeld:



Favorieten

Postvak IN (dat is de postvak in van account xxx waarin met de regels ook de mails van accounts yyy en zzz komen)





>Account xxx

Postvak IN

Verzonden

Verwijderd

map a

map b

map c enz



>Account yyy

Postvak IN

Verzonden

Verwijderd



>Account zzz

Postvak IN
Verzonden
Verwijderd


enz.
 
Zou kunnen met regels....
Maar dan heb je dus reguliere accounts in Outlook... en regels instellen kon altijd al....
Succes!
Mss met een regel in Outlook lokaal om ze te verplaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan