Kan ik (gratisch) omschakelen van WIN7 naar WIN10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
199
Ik werk momenteel nog onder WIN7, maar ik lees dat dit systeem vanaf 2020 niet meer zal gesupporterd worden.

MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

In bijlage de systeem gegevens; denkt U dat ik probleemloos kan omschakelen, en wat met de rand apparaten ?
 

Bijlagen

  • aspec1.jpg
    aspec1.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 45
  • aspec2.jpg
    aspec2.jpg
    102,5 KB · Weergaven: 48
  • aspec3.jpg
    aspec3.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 44
  • aspec5.jpg
    aspec5.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 45
Je moet naar het moederbord kijken of er daar drivers voor zijn, aan de andere kant zal deze computer waarschijnlijk over een paar jaar afgeschreven zijn en afhankelijk van wat je er mee doet is ondersteuning met de nieuwste beveiligingsupdates misschien ook niet nodig omdat updates vaak betrekking hebben op netwerken en op afstand besturen. De updates die nu uitgebracht worden heb je nog in ieder geval. Er is ook de kans dat er weer wat nieuws komt en dat de nieuwste Windows bij jou hierna te kopen computer zal zitten.

Als je het weten wilt dan koop je een goedkope licentie via Advertentiezoeker.nl voor Euro 10 of 20 en dan installeer je deze op een andere schijf. Windows heeft trouwens een paar dagen om uit te proberen dus aanschaffen hoeft volgens mij nog niet eens. Het belangrijkste is wat je voor drivers nodig bent en of deze door de fabrikanten zelf aangeboden worden.
 
Vraag blijft : kan ik gratis upgraden ? Moeder bord spec in bijlage.

De belangrijkste vraag : hoe lang kan ik nog bankieren op een veilige wijze en met garantie van de bank ivm hacking ?
 

Bijlagen

  • ac6.jpg
    ac6.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Kan me niet herinneren dat ergens geschreven staat dat een bank garantie geeft bij hacken. Ook niet dat W10 een verplichting is. Wel dat het besturingssysteem dat aanwezig is up-to-date is en een goede total security programma aanwezig moet zijn. Verder moet de klant voortdurend zijn rekening in de gaten houden etc.

Windows 7 is met een goede total security volledig veilig. Maar we zien op tv en lezen op NOS.nl dat criminelen minder gebruik maken van de pc en de mobiele telefoon maar in feite gewoon toestemming vragen aan de gebruikers 'om hun geld vrijwillig af te staan'. Gewoon amicaal met de aanstaande slachtoffers omgaan, babbeltrucs en hulpvragen te doen, door zich voor te doen als familie etc. etc. De omgangstaal halen ze van Facebook, Twitter, Instagram etc. Zeer goed voorbereide oplichterstrucs. Het is allemaal te volgen in het artikel en op tv. Violet Falkenburg schreef 'Twitter is voor mij een gezellige dorpskroeg' en Facebook blijkbaar ook. Criminelen speelden handig in op alle informatie die zij daar gaf.

De banken hebben hun systemen onvoldoende op dit soort praktijken ingericht. Er zijn veel rekeningen waar geen daglimiet is ingesteld en plundering kan in één keer. Ook bij veelvuldig snel opnemen gaan geen alarmbellen bij de bank rinkelen. Ook het terughalen van geld is door de bank dan weer niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe zit het met de oude e-mails die je bewaren wilt en die onder W7 zijn opgeslagen?
 
Alles blijft behouden bij/na een upgrade en wat is zo om mij heen hoor is het nog steeds gratis, geen key's ingeven als daar om wordt gevraagd.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Miss. wil het ook wel met de upgrade assistent maar of die ook v.a. W7 is even uitproberen.
Anders gelijk de W10 installatie bestanden op een USB stick zetten en daarmee de upgrade uitvoeren.
 
Heb de tool die ik je gegeven heb, eergisteren zelf gebruikt, ik had elf nog win 7 op mijn laptop op de tweede schijf staan. Nu dus win 10.
De tool kijkt na of je win 7 hebt, kijkt verder na hoe of wat en daarna gaat die updaten. Vaak opnieuw opstarten, maar dan heb je ook wat ;)

Je hoeft geen key in te geven.
 
Succes met de directe downloadlink, "lichamelijk beperkte."

De licentie voor Windows 7 komt met die voorgestelde actie gewoon te vervallen! Je kan daarna dus niet meer terug en de computer komt uit 2011 en is van de waarschijnlijk eigenwijze Packard Bell, moederborden worden zelfs aangepast voor merkcomputers. Eerst zal je met de voorgestelde methode over Windows 7 heen moeten installeren. De vlieger dat je vrij bent om een andere harde schijf te gebruiken voor het andere besturing systeem gaat hier dus niet op.

Je zal, wanneer je zo onverstandig bent om te proberen, terwijl Microsoft de handen wast in onschuld want er is geen enkele link er naartoe, op de volgende pagina moeten zoeken naar jou computermodel en drivers voor Windows 10. Op sites van derden zijn de driverbestanden die de fabrikanten niet kunnen/willen leveren vooral onzin dat helemaal geen driverbestanden zijn. Maar goed, alsnog kan je vervolgens voor Euro 10 tot 20 een licentie kopen, echter dan voor de haast verouderende Windows 7 die op deze computer hoort te staan.

http://www.packardbell.com/pb/nl/NL/content/download

Beperking van bankieren zal zijn nadat browsers niet meer worden geupdate naar nieuwe versies. Er is voldoende tijd nog voordat dit gebeurt.
 
Succes met de directe downloadlink, "lichamelijk beperkte."

De licentie voor Windows 7 komt met die voorgestelde actie gewoon te vervallen!

Quote website:
Als je nog (steeds) geen upgrade hebt gedaan naar Windows 10 vanaf bijvoorbeeld Windows 8 of Windows 7, dan ben je officieel te laat. Microsoft's gratis upgradeaanbieding is namelijk inmiddels verlopen. Maar de upgrade-tool is nog wel steeds te downloaden. Voor nu, althans.

In 2015 bood Microsoft al de mogelijkheid aan om gratis te upgraden vanaf Windows 7 en Windows 8 naar Windows 10. Die upgradeaanbieding is nu echt officieel voorbij, maar Microsoft heeft nog een andere upgrademogelijkheid voor je.


Tool downloaden via directe link

Om de upgrade uit de voeren, moest je naar de speciale Microsoft-website en kon je de tool Windows10Upgrade24074.exe downloaden. De downloadknop is nu verwijderd, maar de executable zelf is nog wel te downloaden. Het bestand Windows10Upgrade24074.exe kun ja namelijk gewoon nog binnenhalen via deze directe link. (https://download.microsoft.com/down...D-B49B-87B0F36B00D1/Windows10Upgrade24074.exe).

Wil je nu nog niet upgraden? Dan sla je het bestand op een aparte plek op, bijvoorbeeld op een usb-stickje, zodat je de upgrade later alsnog kunt uitvoeren. Het is niet bekend of de tool ook verder nog controleert of je in aanmerking komt voor de gratis upgrade.

De downloadlink is van MS, en niet van een of andere schimmige site.

btw: Je kan eerst upgraden, daarna de losse install van Windows 10 binnen halen en pas daarna een verse install doen. Is je computer ook weer blij! Dus die upgrade komt altijd van pas.

Overigens was ik te laat, maar ik gebruik Win alleen voor mijn navigatie (hoewel ik dat ook altijd vergeet te updaten ;) ) Het is allemaal goed verlopen, maar ik zal er als ik mijzelf zo inschat geen gebruik van maken.
Mij te langzaam allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan