System Volume Information Map WIN7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loeka

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
17
Ik wil mijn WIN 7 upgraden naar WIN10 en kom tot de ontdekking dat er mijn HD
een map System Volume Information staat die 112Gb groot is, de totale HD is 452 GB groot

Laptop is zo'n 7 jaar oud, het oudste bestand in de map is echter van 17-12-2018 en de jongste 16-06-2019.

Als ik het goed begrijp heeft de map iets te maken met Systeem Herstel, ik kan echter niets vinden
hoe ik de bestanden uit de map kan verwijderen.

Concreet dus de vraag : Hoe kan ik de 112GB uit de map System Volume Information verwijderen
 
Daar zou ik maar even vanaf blijven, anders kun je een "update" van Win 7 naar Win 10 wel vergeten, dan zul je Win 10 schoon moeten installeren.
Die map is nl. cruciaal in het update-proces.
 
Concreet dus de vraag : Hoe kan ik de 112GB uit de map System Volume Information verwijderen
Zet systeemherstel voor die schijf uit want daar is die map van, wel erg groot geworden overigens, en reboot, als het goed is heb je nu een kleine zonder dat systeemherstel aanstaat die je weer aan mag zetten, overigens.
Je kun hem als admin ook leeg maken maar dat is meer werk omdat je eerst eigenaar ervan moet worden.
 
In Windows 7 zijn via CCleaner > Gereedschap > Systeemherstel oude herstelpunten te verwijderen. Laat er altijd twee staan!
 
Als je gaat upgraden heb je er geen zak aan die herstelpunten, maak dan een systeem backup voor de zekerheid en ook kun je later nog terug vanuit W10 naar W7, waarom zou ik niet weten maar het kan.
 
Laat staan dat je überhaupt wat hebt aan herstelpunten. Vaak werken ze niet eens. Een systeemkopie is altijd beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan