Kort vraagje over Roaming Assistent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
171
Beste mensen,

Ik had pas gelezen dat roaming assistant het gemakkelijker maakt om te switchen naar sterker signaal als je met een telefoon dichter bij een andere router komt bijv.
Kan ik dit allebei enablen op mijn RT-AC68U's en ook op allebei 2.4ghz en 5ghz? Eentje dient er als AP en een als main router. Mag dit voor allebei? Modem staat in bridge mode verder.
Laten we zeggen dat beide RT-AC68U's een meter of 5-6 uit elkaar staan, wat is dan een goede DB setting voor de RSSI?


Kan WPS ook aan op beiden trouwens?

Wilde het voor de zekerheid weten.

Alvast bedankt!

Koffie
 
Laatst bewerkt:
Niet direct een antwoord op je vraag, maar hoeveel accu gebruikt die app? Enige manier om dit te doen is door continu het Wifi signaal te blijven scannen. Iets wat normaliter een behoorlijk negatieve invloed op je accu heeft. Vraag is ook waarom je wilt switchen tussen AP's die slechts 5-6 meter van elkaar verwijderd staan.
 
Een afstand van 5-6 meter tussen twee AP's is inderdaad weinig. Een telefoon zal overigens altijd proberen te verbinden met de sterkste BSSID c.q. frequentie, maar ik verwacht niet dat je dit nodig hebt in jouw situatie. Waar je wel naar kunt kijken is 'band steering', waarmee het AP het device naar een bepaalde frequentie 'stuurt'. Dit wordt meestal toegepast op 5.0 GHz om een zo snel mogelijke verbinding met zo weinig mogelijk interferentie te garanderen. Zendsterkte zou ik op automatisch laten staan tenzij je in zeer drukke omgeving zit qua SSID's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan