Instelling details map vastleggen in ini file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.625
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Is het ook mogelijk de instellingen (details) van een map in Verkenner vast te leggen in een ini file
dus bijvoorbeeld een vaste weergave van
de kolommen in de gegeven volgorde:
afzender : naam : aan : verzonden op
 
Die had ik gevonden maar gaat mij boven de pet.
Code:
[ViewState]
Mode=
Vid=
FolderType=Music

Weet niet hoe je dan andere details (kolommen) kunt aangeven. Als je op desktop.ini klikt wijzigt de map wel naar muziek onder Eigenschappen.
Ik begrijp dat je eerst een eigen Template moet maken en dan daar naar moet verwijzen in het ini file. Dat kan ik niet vinden op internet.
 
Laatst bewerkt:
Volgens dit artikel zou het mogelijk moeten zijn. Verwezen wordt dan naar dit artikel. Ga je dan in het register naar herkenbare zaken kijken dan is er niets te herkennen. Wil je de artikelen goed begrijpen mag je wel een universitaire opleiding hebben.
Microsoft bakt er na jaren nog steeds niets van en luistert totaal niet naar de gebruikers, want de achterliggende redenen staan 'tig' keer op internet. Wel veel geld beuren maar voor de klanten wat doen, ho maar.
En op die zogenaamde Microsoft fora staan oeverloze teksten en iedereen heeft zijn/haar eigen verhaal en draait om de kernvragen heen maar zet er wel doodleuk (SOLVED) achter.

Gewoon keihard gelogen en we weten nu waar de term fakenews is geboren.

Die hele folder/detailinstelling heeft nog nooit gedeugd. De instellingen onder map en zoekopties zijn te generaliserend en als je dan een map benadert niet vanuit Verkenner maar uit de Bibliotheek of een Zoekmachine klopt de instelling van de map/details niet meer. Dat bag MRU systeem werkt niet, want van 'onthouden' is geen sprake. Ook al 'tig' keer in het register opnieuw ingesteld.

Kun je weer handmatig zaken aanpassen. Waardeloos systeem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan