• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform combobox invullen a.d.h. eerdere keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Goedendag,

Ik ben bezig met een excel bestand om bepaalde vragen te registreren. Nou wil ik de invoer via een userform doen.

Ik ben al redelijk ver met het userform. Echter loop ik tegen 1 probleem aan.

In het userform wordt gevraagd om welk "proces" het gaat. A.d.h. van het proces moet er in het vak "subcategorie" bepaalde keuzes komen die gekoppeld zijn aan het gekozen proces. Dit lukt mij niet.

In de sheet Data heb ik in rij D de processen staan. Rij F zijn de subcategorieën van het eerste proces (Generiek - Alg.).

Kan iemand mij helpen met de juiste code?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Vragen.xlsm
    54,6 KB · Weergaven: 18
Code:
Private Sub Proces_Change()
   If Proces.Value = "Generiek - Alg" Then Subcategorie.List = [GeneriekAlg].Value
End Sub
Let op je namen van je controls, Proces is niet cmdProces, zelfde voor Subcategorie.
Vermijdt het gebruik van RowSource en AddItem.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Proces_Change()
   If Proces.Value = "Generiek - Alg" Then Subcategorie.List = [GeneriekAlg].Value
End Sub
Let op je namen van je controls, Proces is niet cmdProces, zelfde voor Subcategorie.
Vermijdt het gebruik van RowSource en AddItem.

Bedankt voor je reactie en de handige tip!

Ik heb jouw code toegevoegd. Echter krijg ik nu de foutmelding; compileer fout: er is een dubbelzinnige naam gevonden proces_change.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Zo beter?
 

Bijlagen

  • Vragen.xlsm
    52,5 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan