• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's beveiligen tegen wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkerbakgraag

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2015
Berichten
66
Dag fijne mensen,
ik kan mijn werkblad beveiligen met een wachtwoord waardoor cellen, opmaak ed beschermd zijn tegen wijzigingen. Maar hoe doe ik dat met Macro's? Ik ben zelf gaan zoeken en kom wel via Projecteigenschappen op de tab beveiliging. ik kan daar wel "Project vergrendelen voor weergave" kiezen en er tweemaal een wachtwoord invoeren. Ik druk dan op OK maar dan kan ik nog steeds zomaar bij de codes komen en deze wijzigen.
Welke stap sla ik over zodat ze daadwerkelijk beveiligd zijn?

Bij voorbaat dank!
 
Welke stap sla ik over zodat ze daadwerkelijk beveiligd zijn?
Het is alleen beveiligd tegen "per ongeluk wijzigen", het is voor een iets gevorderde een fluitje van een cent om zo een macro aan te passen. Is op het forum al vaker voorbij gekomen.
Succes ermee!
 
het is voor een iets gevorderde een fluitje van een cent om zo een macro aan te passen
Met de laatste versies van Excel is het niet zo makkelijk meer.
Vanaf 2013 AES-128 versleuteling, tegenwoordig gebruikt excel AES-256 versleuteling. (dat fluitje is een echte fluit geworden:cool::D)
 
Zet er eens een bestand neer met een wachtwoord. Heb het lang niet gedaan, eens kijken.
 
Hier heb je er een. (met excel 2016)
Ben benieuwd.
Ik zeg erbij, ik gebruik geen wachtwoorden uit de top 100 zoals 123456.:cool:
 

Bijlagen

  • Route 99 pass.xlsm
    22,7 KB · Weergaven: 36
Kom net van de atletiek training af... het tab blad wachtwoord had ik er in ca 10 sec vanaf zonder een hack programma.
wachtwoord= Qx#-^-Xpw$uQCj6s

De komende dagen moet ik ff mijn hoofd bij een renovatie houden en gaan we nog wat op pad.

Ben ook n beetje moe van het gerag in het bos.... dus het macro wachtwoord moet ff wachten....

Wordt vervolgd (ben benieuwd, macro ww's heb ik nog niet onder handen gehad)

s h i t : was blijkbaar zo moe dat ik niet eens gezien had dat het antwoord al gegeven was....:eek:
 

Bijlagen

  • WW-verwijderd-blad-1-Route 99 pass.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Het vba wachtwoord achterhalen gaat niet, het verwijderen is simpel...
 

Bijlagen

  • WW-verwijderd-blad-1-Route 99 pass (1).xlsm
    16,2 KB · Weergaven: 36
Heb de knop tekst nog ff aangepast...
 

Bijlagen

  • Edited-Route 99 pass.xlsm
    16,9 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan