• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met tekst beginnend met "@"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een grote tabel waarin (d.m.v. een macro) een tekstbestand is ingelezen. Dit tekstbestand bevat in veel cellen een "@".
Wanneer ik zoek-/vervang-opdrachten geef, komt Excel steeds met de melding dat het een ongeldige functie is.
Ik heb al geprobeerd om via Celeigenschappen de opmaak te veranderen naar Tekst, maar dat hielp niet.
Wie weet een andere manier?
(voor de insiders: het bestand dat ik heb ingelezen via een macro is een gedcom-bestand).

Vriendelijke groet,
Guido
 
Een tekst mag in Excel niet beginnen met @ je zal er dan een apostrof voor moeten zetten. Plaats anders een voorbeeldje van het bestand.
 
Dan zou je dan ook in de macro al kunnen afvangen.
 
Geen verstand van, maar als ik Eigenschappen > Aangepast en @ aanklik dan accepteert die wel een @ aan het begin en is ook te vervangen.
 
@Senso, de celeigenschappen staan standaard op jawel standaard. Als je deze aanpast naar tekst dan kan je uiteraard wel een @ invoeren. Door er een ' voor te zetten wordt de @ ook in een cel, die als standaard is opgemaakt, als tekst gezien.
 
Een tekst mag in Excel niet beginnen met @ je zal er dan een apostrof voor moeten zetten. Plaats anders een voorbeeldje van het bestand.

Op dit moment is mijn Excel bezig met het runnen van de macro. Daar waar het in het verleden niet lang duurde, geeft ie nu aan dat het nog 12 uur duurt... :(
Hoe zet ik zelf een apostrof ervoor? Handmatig is onbegonnen werk (>70.000 rijen; 1000 kolommen; meer dan 1 tabblad).
 
Laatst bewerkt:
Is deze vraag voor bezitters van een glazen bol? Blijkbaar heb je deze gemist.

Plaats anders een voorbeeldje van het bestand.
Zorg er ook voor dat de macro erin staat.
 
Is deze vraag voor bezitters van een glazen bol? Blijkbaar heb je deze gemist.

Zorg er ook voor dat de macro erin staat.

Ik heb dit antwoord niet gemist, maar ook heb ik geantwoord dat de macro op dit moment bezig is met uitvoeren en dat ik daarom niet bij het bestand kan.

Verder is de macro een extern aangeleverde, beveiligde en gekochte macro, dus moet ik het puur hebben van de mogelijkheden die de macro zelf niet biedt en die wel mogelijk zijn in Excel.
 
@Senso, de celeigenschappen staan standaard op jawel standaard. Als je deze aanpast naar tekst dan kan je uiteraard wel een @ invoeren. Door er een ' voor te zetten wordt de @ ook in een cel, die als standaard is opgemaakt, als tekst gezien.
Er is geen document ter beschikking gesteld. Wat is er op tegen even een (test)kopie te maken en de Eigenschappen te wijzigen naar > Aangepast met @ en dan @ te verwijderen of er een apostrof voor zetten met Zoeken en vervangen. Is dat de bedoeling niet?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan