• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

heb delete toets, rechts klikken tabladen uitgeschaled via vba en iets raar voor nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Ik heb een werkboek waar onder staande code instat
Om de delete knop op toetsenbord uit te schakelen werkt prima
Maar als die werkboek opstaat en ik klik bij bestand op nieuw geen probleem
Maar heb nu een leeg werkboek aangemaakt en het rare is dat daar ook delete toets en zo wel rechts klikken op de tabbladen is uitgeschakeld. En de onderstaande code staat er niet in

In vba staat er een module die onderstaande code bevat werkt prima.


Code:
Sub auto_open()
'uitschakelen van de delte toets op toetesenbord en melding geven waarom die is uitgeschakeld

Application.OnKey "{del}", "Message"
End Sub

Sub auto_close()
'Terug inschaklen delete toets toetsenbord
Application.OnKey "{del}"

End Sub

Sub Message()
MsgBox "De knop delete op toetsenbord is uit geschakeld !" & vbNewLine & "U moet via het lint verlof dag(en) verwijderen gebruiken", vbExclamation, "Afwezigheidsdagen verwijderen"

End Sub

Code op rechts klikken uit te schakelen staat in thisworkbook

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
'inschakelen van rechts klikken op de tabladen
    Application.CommandBars("Ply").enabled = True
    
End Sub
 
Private Sub Workbook_Open()
'uitschakelen van rechts klikken op de tabladen
 Application.CommandBars("Ply").enabled = False
 

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Die Application.OnKey geeft aan dat een actie die je daar op uitvoert voor de Application (Excel) geldt.
Dus niet alleen voor het werkboek dat je opent.
 
hoe kan ik zorgen dat het enkel voor dit werkboek is waar de code instaat
 
Niet. Zoals ik al zei staat Application in Application.OnKey voor geheel Excel.
Wat wil je precies bereiken met het uitschakelen van die toets?
 
Laatst bewerkt:
das toch duidelijk wat ik wil bereiken als ik deze uitschakel. Dat je via delete niks kunt verwijderen
Dit om berekeningsfouten te voorkomen.
 
Ja, uiteraard is dat duidelijk, maar je kan er beter voor zorgen dat het gebruik van Delete je proces niet kan verstoren.
Vandaar de vraag wat je precies wilt bereiken.
 
zoals ik het al meerder x zeg dat de grbuiker via de delete toest niks van verwijderen geen vormen geen waarde die hij op ontgrendelde cellen heeft ingegeven.
Ik gebruik in het bestand vormen die ik boven de gekozen plaats via vba. En de gebruiker moet deze kunnen selecteren maar mag ze niet via delete kunnen verwijderen anders is de berekening die gekoppeld is aan het symbool en de onzichtbare tekst die er instaat niet meer correct het verwijderen moet gebeuren via een nieuw menu in het lint
 
Je kan beter even een voorbeeld document plaatsen.
Dan kunnen we makkelijker kijken of er een oplossing voor je is zonder Delete uit te schakelen.
 
dit is helaas niet mogelijk want ander zien jullie mijn ganse programma en niemand geeft zijn broncode prijs
 
Sorry hoor, maar mag ik daar even...
Ok, wat jij wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan