gegevens wegschrijven naar opgezochte rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

wams

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2017
Berichten
11
Hallo allemaal, voor een database voor het brandstofverbruik van een schip welke ik aan het maken ben, ben ik wat aan het experimenteren met VBA.

Op zich krijg ik het redelijk aan de gang, alleen loop ik tegen het volgende aan.

De gegevens van het werkblad 'invulblad' worden in het werkblad 'database' gekopieerd en gesorteerd op het ingevoerde "reisnummer" dit werkt goed, alleen is het nu dus mogelijk om bijvoorbeeld 2 keer een reis 5 aan te maken. Nu had ik bedacht om in het werkblad 'database' alvast de reisnummers 1 t/m 100 te plaatsen, en deze op het 'invulblad' te selecteren door middel van een keuzelijst.

Ik krijg het helaas maar niet voor elkaar, en heb me inmiddels suf gegoogled, is er iemand die me op weg kan helpen?

In bijlage het bestand.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Floris
 

Bijlagen

  • vbrtest.xlsm
    43,7 KB · Weergaven: 30
Hoi Ed,

Helaas, deze had ik zelf al geprobeerd. Ik zal het iets duidelijker proberen uit te leggen:

In het dropdown menu wil ik graag een voyagenumber (vanuit de database) selecteren. In die geselecteerde rij wil ik dan graag de gegevens plaatsen.
De kolom "voyagenumber" zou dus eigenlijk een constante moeten zijn, zodat de gegevens niet in de volgende lege rij terechtkomen.

Thanks voor het meedenken!
 
Wijzig in je macro dan eens dit:
rij = Sheets("Database").Range("A65500").End(xlUp).Row + 1

in dit:
rij = Sheets("Formuleblad").Range("B1")
 
Ik heb het geprobeerd maar helaas nog niet het gewenste resultaat bereikt.

Ik wil specifiek een reisnummer kunnen selecteren, en dan in de rij bij het geselecteerde nummer (bijvoorbeeld 5) de gegevens van het invulblad plaatsen.
Om die reden had ik in eerste instantie een keuzelijst geplaatst met de voyagenumbers 1 t/m 100 en gelinkt aan cel B1 in het blad 'formuleblad'.

De gesuggereerde manieren werken inderdaad voor het kopiëren van de gegevens naar het blad, maar zoeken de eerstvolgende lege rij op. Op die manier loop ik het risico dubbele gegevens in te voeren, en de resultaten niet in het resultaten blad "VBR" te kunnen plaatsen.

Nogmaals bedankt.
 
De laatste regel in de suggestie in #4 zoekt niet de laatste regel op.
 
Excuus, had verzuimd de cellen in de keuzelijst opnieuw te selecteren.

De VBA heb ik als volgt aangepast (deze begon te tellen vanaf cel A1)

Code:
rij = Sheets("Formuleblad").Range("B1")+2

Op deze manier werkt het.

Hartstikke bedankt!
 
In 1 keer wegschrijven is wat sneller.

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Database").Cells(Sheets("Formuleblad").Range("B1"), 2).Offset(2).Resize(, 93) = _
  Array([B8], [D8], [E8], [F8], [G8], [H8], [I8], [J8], [K8], [L8], [M8], [N8], [O8], [P8], [Q8], [R8], [S8], _
  [B9], [D9], [E9], [F9], [G9], [H9], [I9], [J9], [K9], [L9], [M9], [N9], [O9], [P9], [Q9], [R9], [S9], _
  [B10], [D10], [E10], [F10], [G10], [H10], [I10], [J10], [K10], [L10], [M10], [N10], [O10], [P10], [Q10], [R10], [S10], _
  [B11], [D11], [E11], [F11], [G11], [H11], [I11], [J11], [K11], [L11], [M11], [N11], [O11], [P11], [Q11], [R11], [S11], _
  [B12], [D12], [E12], [F12], [G12], [H12], [I12], [J12], [K12], [L12], [M12], [N12], [O12], [P12], [Q12], [R12], [S12], _
  [D14], [H14], [B18], [D18], [E18], [F18], [C20], [C22])
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan