• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
125
Beste

Bij een vrij groot bestand / veel cellen in gebruik. (5000 regels)
Zou ik graag een cel willen laten delen door een vaste cel.

het gaat steeds om een groepje cellen die een totaalbedrag geeft, het totaalbedrag moet omgezet worden naar het aantal uren aan de hand van het uurtarief.
Het groepje cellen is de ene keer 10 regels dan 5 regels maar kan ook 15 regels zijn.

vaste cel is K2 hierin staat het uurtarief
de cel met het totaalbedrag (wat gedeeld dient te worden door K2 is variabel)
het antwoordt komt in de kolom K ook variabel.

Wat ik had gedaan is een macro opgenomen, en dan met een snel toets ctrl shift d
zodat ik dit weer mee kon nemen naar het volgende groepje, alleen gebruikt ie K2 niet meer.

Code:
Sub uren()
'
' uren Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+Shift+D
'
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RC[-4]*R[-11]C"
    Range("K14").Select
End Sub

K14 heeft niet echt waarde maar komt omdat ik daar ben gestopt

Ik ben te lang uit de running geweest met excel. Zie graag jullie reactie en hulp tegemoet.

vr gr CvO
 
Plaats s.v.p. een representatief voorbeeld-bestand (excel), geef daarin ook even voor een aantal regels aan wat je als uitkomst verwacht.
 
K2 = rij 2 en kolom 11. deze kan je fixeren dmv R2C11
Code:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RC[-4]*R2C11"
 
Beste VenA

heb deze fixatie er in gezet en het werkt.
helemaal top.

ook de andere reacties dank.
 
<Ctrl> + C eenmalig en <Ctrl> +V lijkt mij net zo handig. Het geklooi met VBA is vaak niet nodig. Zie ook #2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan