• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS icm een reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen711

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2019
Berichten
7
Ik zou graag een doelcel leeg laten als één cel in een reeks ook leeg is weet iemand hoe ik dit doe? Met onderstaande formule wordt waar/onwaar voor iedere cel bepaald, het gaat mij er dus om dat als één van de cellen van D4 tm M4 leeg is moet de doelcel leeg blijven, in alle andere gevallen moet de uitkomst 1 zijn.

=ALS(D4:M4="";"";1)
 
afhankelijk van de inhoud van de cellen

Code:
=ALS(AANTALARG(D4:M4)=10;1;"")
Code:
=ALS(AANTAL(D4:M4)=10;1;"")
 
Deze?
Code:
=ALS(TEKST.SAMENV(D4:M4)="";"";1)
 
Oké thanks. Nu loop ik weer tegen een ander probleem aan (ben een wedstrijdschema aan het maken voor 12 teams). Ik wil in een doelcel de volgende reeks uitgevoerd hebben: =D4-E4+F4-G4+H4-I4+J4-K4+L4-M4, dat werkt opzich, maar als één van de cellen in de reeks leeg is geeft hij een foutmelding, is dat te voorkomen?
 
Zo?
Code:
=SOM(D4;F4;H4;J4;L4)-SOM(E4;G4;I4;K4;M4)
Cel is niet leeg waarschijnlijk, maar er staat een spatie of "" in gok ik, oftewel tekst. Optellen of negatief maken van tekst gaat niet, en dus een foutmelding. De SOM-functie negeert tekst.
 
Laatst bewerkt:
Als je verder wilt rekenen met cellen dan is het niet handig om als resultaat van een formule "" als mogelijke uitkomst te gebruiken.

Code:
=N(AANTAL(E4:N4)=10)
zal als resultaat en 0 of een 1 opleveren.
Als de uitkomst 0 is kan je deze op verschillende manieren verbergen. In het bestandje dmv een aangepaste celeigenschap.
 

Bijlagen

  • 0 verbergen.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan