• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ONWAAR uit draaitabel houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Goedendag,

Ik heb een userform waarin een aantal "checkboxes" staan. Indien aangevinkt schrijft hij dit in sheet 2 weg als "WAAR". Indien niet aangevinkt schrijft hij dit weg als "ONWAAR".

Deze dat wordt omgezet in een draaitabel waarin hij het als "totalen" vermeld. Echter moeten de ontwaar buiten beschouwing worden gelaten. De checkbox wordt namelijk aangevinkt indien de situatie van toepassing is.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Checkbox naam; Geholpen

Alvast bedankt.
 
Dat is gewoon de waarde van de checkbox.
Controleer dat dus bij het wegschrijven en pas het aan naar wat je wilt.
Bijvoorbeeld:
Code:
Sheets(2).Range("A1") = Iif(Geholpen, 1, 0)
 
Dat is gewoon de waarde van de checkbox.
Controleer dat dus bij het wegschrijven en pas het aan naar wat je wilt.
Bijvoorbeeld:
Code:
Sheets(2).Range("A1") = Iif(Geholpen, 1, 0)

Kom er nog niet helemaal uit. Gemakshalve toch maar even het bestand toegevoegd. Zou je er eens naar willen kijken?

In het userform zijn in totaal 4 checkboxes waarvan ik alleen de "WAAR" wil meenemen in de draaitabel.

Tevens kom ik er nu achter dat de sheet "Registraties" er erg lang over doet om in te laden. Dit komt vermoedelijk doordat ik in de eerste rijen al een code heb neergezet. Weet je hier toevallig ook een handigheidje in?

Bij voorbaat dank,
 

Bijlagen

  • helpmijVR.xlsm
    192,9 KB · Weergaven: 18
En de draaitabel filter suggestie van jkpieterse heb je al getest?
 
Nu ik je gegevens heb gezien...

1. Maak je gegevens op als tabel en verwijder de loze rijen onder die met gegevens
2. Laat de draaitabel alleen verwijzen naar de INHOUD van de tabel, niet naar hele kolommen (niet nodig)
3. Voor iedere kolom met WAAR/ONWAAR gegevens voeg je een extra kolom toe met de formule =1*(kolom met WAAR/ONWAAR)
4. Gebruik die berekende kolommen in je draaitabel.

Verder leek er iets geks aan de hand te zijn met je voorbeeld bestand, mijn Excel werkt er niet lekker mee, enorme vertraging zodra ik iets probeer te bewerken.
 
Het Blad Regitrates is inderdaad niet in orde.
Maak een nieuw blad en kopieer daar de eerste 10 regels van het blad Registraties naar toe.
Verwijder het blad registraties.
Sla het document op en sluit Excel af.
Open het document weer en geef dat nieuwe blad de naam Registraties.
 
Nu ik je gegevens heb gezien...

1. Maak je gegevens op als tabel en verwijder de loze rijen onder die met gegevens
2. Laat de draaitabel alleen verwijzen naar de INHOUD van de tabel, niet naar hele kolommen (niet nodig)
3. Voor iedere kolom met WAAR/ONWAAR gegevens voeg je een extra kolom toe met de formule =1*(kolom met WAAR/ONWAAR)
4. Gebruik die berekende kolommen in je draaitabel.

Verder leek er iets geks aan de hand te zijn met je voorbeeld bestand, mijn Excel werkt er niet lekker mee, enorme vertraging zodra ik iets probeer te bewerken.

Met dit ben ik al een heel eind gekomen. Stap 2 snap ik helaas niet.

Ik heb de andere stappen doorgevoerd (Dit heeft direct de traagheid verholpen). Echter laat hij nog steeds de ONWAAR zien in de draaitabel/grafiek. En mis ik in het draaitabel de "kopjes" van de aantallen. Zou je mij hier nog mee kunnen en willen helpen?

Aangepast bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • helpmijVR.xlsm
    65,1 KB · Weergaven: 11
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • helpmijVR (1).xlsm
    49,2 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan