Factuur in Excel verzenden met Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0666

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2019
Berichten
90
Beste forumleden,

Ik heb een macro dat een factuurnummer aanmaakt, afdrukt en opslaat als PDF formaat. Werkt prima.
Nu wil ik graag dezelfde macro uitbreiden om de opgeslagen factuur als bijlage in Outlook te verzenden.

In de mail moet dan niet alleen de aanhef en de naam van de relatie komen, maar ook een stukje begeleidende tekst en de bijlage.
De mails (soms een tiental) wil ik graag opslaan als concept en daarna in één keer definitief verzenden.

Wie kan me daar bij helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn hier een heel aantal mensen die je daarbij kunnen helpen, maar dat gaat het beste als je een voorbeeld document plaatst.
 
Beste Edmoor,

Dank voor je reactie.
Als je bedoelt met het bestand toevoegen, denk ik dat je de macro bedoelt die ik graag uit wil breiden.
Het opgeslagen pdf bestand zou ik graag in de mail mee willen sturen.
Ook de aanhef (Geachte heer/mevrouw,) en een stuk tekst als "Bijgaand doen wij u de factuur toekomen ...."

Hierna de macro.


Code:
Sub Factuur_genereren()
'Macro factuur_genereren
'datum volgende reiniging
Blad4.Select
datumvolgendereiniging = Range("D24")
relatienummer = Range("F1")
Blad1.Select
For x = 1 To 8999
If Range("W" & x) = relatienummer Then
Range("T" & x) = datumvolgendereiniging
End If
Next
Blad4.Select
'aanmaken van factuurnummer
Blad4.Range("B13").Value = Blad4.Range("B13") + 1
'printen van de factuur
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut copies:=1, collate:=True, ignoreprintareas:=False
'opslaan PDF bestand
Blad4.Range("A1:D53").ExportAsFixedFormat xlTypePDF, Filename:="D:\DSR CLEANING\Facturen" & Blad4.Range("B13").Value, openafterpublish:=False
End Sub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee.
ik bedoel een voorbeeld van het Excel document, met de macro.
 
't is wel een beetje een flipperkast. Plaats code svp tussen codetags voor de leesbaarheid.

Dit doet waarschijnlijk hetzelfde als de code die je nu hebt.
Code:
Sub VenA()
  With Blad4
    Blad1.Cells(Application.Match(.Range("F1"), Blad1.Columns(23), 0), 20) = .Range("D24")
    .Range("B13").Value = .Range("B13") + 1
    .PrintPreview
    .Range("A153").ExportAsFixedFormat xlTypePDF, Filename:="D:\DSR CLEANING\Facturen" & .Range("B13").Value, openafterpublish:=False
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan