printer geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Ik wil met mijn printer draadloos printen, maar de printer geeft een foutmelding.
Vanaf nu wil ik met mijn printer draadloos printen.
Ik heb de printer aangesloten op wifi netwerk. Dit is gelukt.
Wanneer ik echter wil printen : printer reageert niet.
Wifi lampje op de printer brandt wel.
Wat doe ik fout?
 
Wat je fout doet: Je geeft geen enkele relevante informatie.

- Merk en type van de printer?
- Van waaruit wil je printen?
- Heb je de juiste drivers geïnstalleerd
- Kan je de printer vinden in jouw netwerk?
- Is de printer wel gekoppeld aan/met het juiste netwerk?

Zomaar een paar vragen.
 
Je hebt gelijk:
Canon MG 5550
Ik print vanuit mijn mail of pdf bestanden vanuit mijn bestanden.
Ik heb deze printer al een lange tijd in gebruik. Ik wil hem nu draadloos gebruiken en dat lukt niet. Ik heb firmware update laten doen, deze melding kwam in beeld bij de printer.
Ik zie de printer bij Apparaten staan.
Ik heb dus wifi verbinding kunnen maken. Is dit voldoende of moet ik nog andere drivers of iets dergelijks installeren?

Ik krijg nu de melding:

De printer is offline.
Controleer of de printer is aangesloten en is ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
De tweede link heb ik ook gebruikt.
Dit gaat allemaal prima.
Moet ik alsnog drivers installeren, ook al heb ik deze printer al een tijdje op dezelfde pc in gebruik?
 
Probeer een word documentje af te printen.Aantekening 2019-06-22 201349.png
 
Laatst bewerkt:
Als je de printer eerder via de usb-aansluiting gebruikte moet je de stuurprogramma´s opnieuw installeren om hem via WiFi (als netwerk-printer dus ) te kunnen gebruiken.
De beste manier is dan om de printer-software eerst volledig te verwijderen, herstart daarna de pc en start opnieuw de installatie van de stuurprogramma's en volg de aanwijzingen.
Dat zou jouw probleem moeten oplossen.
 
Meestal is het voldoende om bij de eigenschappen (tabblad poorten) van de printer aan te geven dat deze nu een TCP/IP poort moet gebruiken in plaats van een USB poort.
Dat je de printer ziet staan, zegt alleen wat over de software die geïnstalleerd is, niks over de poort die hij gebruikt.
Als je de software niet opnieuw geïnstalleerd hebt (en aangegeven hebt dat het een netwerkprinter is) zal standaard de USB poort gebruikt worden.
Zo simpel werkt het bij mijn MG printer wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan