VBA code verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Berichten
97
Ik werk al sinds jaar en dag met Access databases in front end en back and splitsing. Beide staan op de bedrijfsserver en iedereen kan er mee werken. Een zg. ontwikkelversie van de front end staat bij mij lokaal op de PC zodat ik daar probleemloos aan kan werken/wijzigen indien noodzakelijk. Op het moment dat er een wijziging bij mij heeft plaatsgevonden, kopieer ik die over de versie op de server en iedereen kan verder met de nieuwe versie. Dit doe ik al 20 jaar met een tiental databases zonder al te veel problemen.
Maar met een van die databases heb ik nu het volgende probleem. Van tijd tot tijd (random) is in de front end op de server alle VBA code weg. Dus letterlijk alles tekst is weg van alle formulieren. Ik kan dan natuurlijk wel weer snel een nieuwe versie laden en alles werkt weer, maar ik wil nu toch wel eens erachter proberen te komen wat dit veroorzaakt. In de ontwikkelversie die bij mij lokaal staat is dit nog nooit gebeurd, dus het lijkt me dat dit niet met verkeerde code te maken heeft.
De database is verder vergrendeld met diverse login niveau's, zodat niemand in de code kan komen.
De vraag is dus of er een optie/commando/tool is die alle VBA code in een keer verwijderd.

Bij voorbaat dank voor de moeite

met vreindelijke groet
Wim Janssen

PS. is trouwens Access 2010
 
Laatst bewerkt:
Hallo, is er nieuwe anti-virus software geïnstalleerd? Ik zou dit in elk geval opnemen met de IT afdeling, zij weten welke onderhoudsroutines op de servers lopen.
 
Dank voor je reactie.
Hoe zit er een link tussen antivirus software en VBA code?

met vriendelijke groet
Wim Janssen
 
Laatst bewerkt:
VBA code kan virussen verbergen, dus ook als je een Access bestand of een Excel met macro's wil doormailen zal in veel gevallen of het bestand niet meegestuurd worden, of de code verwijderd worden.
 
In dit geval wordt er niet gemaild, maar gewoon via het kantoornetwerk gekopieerd. Verder werkt de database na deze kopieeractie dan normaal, maar op een willekeurig moment is de code weer weg.
 
Ik denk toch dat de IT afdeling hier best kan op antwoorden, dus ik zou een ticket aanmaken, of naar de IT helpdesk bellen.
 
Ok, dank je. Ik zal eens met hun overleggen of hier raakvlakken zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan