Mailmerge zoekitem "bevat" de tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik ben op zoek om vanuit een mailmerge waar ik een worddocument heb gekoppeld aan een excelbestand, om in de kolom "Geboorteplaats" wanneer er een komma (,) staat, de onderstaande "tekst" verschijnt. Een voorbeeld is: Ankara, Turkije of Den Dolder. Hier wil ik alleen de tekst laten verschijnen als er dus een komma in staat en wanneer er geen komma in staat moet de tekst niet verschijnen.

Op dit moment heb ik onderstaande in mijn document staan, echter werkt dit niet.
{If {mergefield Geboorteplaats} =*,* " "Test" ""}

Een antwoord zie ik met veel belangstelling tegemoet.

Robert
 
Dit gaat je zo ook niet lukken. Het ALS..DAN..ANDERS werkt op de complete veldinhoud. Als dit al zou kunnen, wordt het een behoorlijk ingewikkelde formule met veel extra velden. Vele malen beter, en vooral heel veel sneller, makkelijker en simpeler te onderhouden is een extra veldje in je Excelbestand (een behoorlijk simpele formule) en dat in de samenvoeging gebruiken. In Word kun je dan met een Als..Dan..Anders wel de eventuele dubbele spatie voorkomen.
 
super bedankt voor het antwoord, ik had gehoopt dat er een oplossing voor was mede omdat het * (jokerteken) wel werkt op één deel van de tekst, jammer dat het niet op twee delen werkt. Maar ik denk dat ik vanuit excel wel een oplossing kan bedenken. In ieder geval nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan