• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ABO01

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
70
G12 is waarde 1
E7 is waarde 20

Zoeken in andere tabblad
Voor G12 is waarde tussen AB4 t/m AG4 ( vanaf 1 t/m 6)
Voor E7 is waarde tussen AA4 t/m AG104 ( vanaf 0.1 t/m 10)

Laat waarde in 1e tablad zien in cel A1

Weet iemand welke zoek en vergelijk formule ik moet gebruiken zodat bovenstaande kan werken?
 
Ik zoek een voorbeeldbestand.

Het zal iets met INDEX/VERGELIJKEN worden.
 
Zie een voorbeeld van de file
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 8
Vermoeden was dus juist... INDEX/VERGELIJKEN combinatie is de oplossing.

Tip: gelijk voorbeeldje plaatsen bij een toekomstige vraag, in dit geval had je in 11 minuten het juiste antwoord!
 
Laatst bewerkt:
File dat je gestuurd hebt werkt goed. Onderstaande formule heb ik aangepast in eigen file maar het werkt niet. Krijg ik altijd "foutje". Wat is er verkeerd?

ALS.FOUT(INDEX(HI2019Economy!$AB$5:$AG$104;VERGELIJKEN(E17;HI2019Economy!$AB$5:$AB$104;0);VERGELIJKEN(G12;HI2019Economy!$AB$4:$AG$4;0));"foutje")
 
Legio mogelijkheden... in ieder geval kunnen de VERGELIJKING functies geen exacte overeenkomst vinden.

Dus: zijn de gegevens die je op wilt zoeken exact terug te vinden in de tabel?
 
Ja, formule die in file was heb ik alleen aangepast waar die moet gaan zoeken. Hetzelfde van die file die ik gestuurd heb alleen andere cellen.
 
Werk je met samengevoegde cellen? Kloppen de verwijzingen? Rijen/kolommen niet ongewisseld? Afrondingsfouten? Het kan zoveel zijn... kortste klap is je bestand (geanonimiseerd) weer hier te plaatsen.
 

Bijlagen

  • ABO01 (AC).xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan