• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vullen na selectie in een keuzemenu (afrolmenu) aanvullende vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotpop

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Berichten
39
Naar aanleiding van veel hulp van hier op de site is het mij gelukt om een bestand te maken waarbij date ingevuld wordt na een keuze uit een afrolmenu (zie voorbeeldbestand)
Bij de oplossing stond de data echter naast elkaar zie tabblad "data".
Dit werkt goed zij het dat ik heel veel data heb en dan is het beter te beheren en overzichtelijker dat het onder elkaar staat zie tabblad "blad"
Nu ben ik al een paar avonden bezig om de formule die er voor nodig is om te bouwen van de data van tabblad "data" naar "blad" maar krijg het niet voor elkaar
ergens ontgaat mij de logica welke delen van de formule ik moet aanpassen.
De oorspronkelijke weergave is bij waarde 5 t/m 7 (deze werkt dus goed maar bij heel veel data lastiger te beheren)
Voor waarde 1 t/m 4 wil ik dit uit het tabblad "blad" halen.
Ik dacht simpel Rij naar Kolom aan te passen maar dat is blijkbaar niet voldoende
Hoop dat de vraagstelling duidelijk genoeg is en graag enige hulp bij dit probleem

Alvast bedankt voor de reacties

Hotpop
 

Bijlagen

  • voorbeeld auto invul.xlsx
    54,7 KB · Weergaven: 22
Kijk eens naar de oplossingen van leila, ze kan dat goed uitleggen
HTML:
https://www.youtube.com/watch?v=yYVokk0NdiI
 
Beste Jean Paul,
Heb de YouTube film bekeken maar dat is niet wat ik bedoel
De bedoeling is dat ik alleen de data wil gebruiken van het tabblad "blad" hierbij komt het tabblad "data" te vervallen
Probleem alleen is dat ik de formule niet aangepast krijg zodat hij de juiste gegevens uit het tabblad "blad" haalt en in de juiste cellen zet
wellicht is het een kleine aanpassing maar ik zie het helaas niet
Hotpop
 
Volgens mij gaat het niet om het transponeren maar het opzoeken uit een getransponeerde tabel.

Tip 1. wees helder in de vraagstelling.
Tip 2. plaats geen verwarrende voorbeeldje. (wat heeft de waarde van het testresultaat te maken maken met de te zoeken waarden?)
Tip 3. gebruik nooit samengevoegde cellen.
Tip 4. Zorg dat de data consistent is. Merk 1 is iets anders dan Merk1.

Code:
=INDEX(Blad!$A$2:$I$23;MATCH($D$2&$D$3;Blad!$A$2:$A$23&Blad!$B$2:$B$23;0);MATCH(C7;Blad!$A$1:$I$1;0))

Afsluiten met <CTRL> + <SHIFT> + <Enter>

Zal wel enig beeld geven wat er mogelijk is.
 
Ok,
Realiseer mij, gezien jullie opmerkingen, dat ik wellicht niet duidelijk genoeg geweest ben en in de sheet nog veel overbodige info heb staan.
Probleem is als je er zelf al een tijd mee aan het puzzelen bent dankt dat een ander je wel begrijpt.
Heb het voorbeeld bestand geminimaliseerd
De bedoeling is dat afhankelijk van de selectie van cel C2 de cellen E6 t/m E12 gevuld worden met de waarden uit het tabblad "data" van het bijbehorende type.
Hopelijk heb ik nu wat duidelijker gemaakt wat de bedoeling is
In ieder geval alvast bedankt voor jullie geduld en reacties
Hotpop
 

Bijlagen

  • voorbeeld auto invul v2.xlsx
    55,4 KB · Weergaven: 12
zo?
 

Bijlagen

  • voorbeeld auto invul v2 (1).xlsx
    55,9 KB · Weergaven: 20
of met index en vergelijken

Code:
=INDEX(data!A$2:H$23;MATCH($C$2;data!$A$2:$A$23;0);MATCH($C6;data!$A$1:$H$1;0))
 
Allereerst allen dank voor de snelle reacties
de oplossing van emields doet exact wat ik wil
Die van VenA ga ik ook nog uitproberen denk dat ik nog wel wat moet vertalen daar de formule volgens mij voor de Engelse versie is
Maar vind het tevens interessant om te kijken hoe het werkt
Nogmaals dank voor de hulp. ben hier enorm mee geholpen
Groet Hotpop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan