Freeware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Ik ben op zoek naar een plek of site waar je je gratis Access toepassingen ter beschikking zou kunnen plaatsen. Er zijn waarschijnlijk meerdere hobbyisten die een Access toepassing maken, gewoon voor het
programmeer plezier en de gemaakte toepassing gratis te beschikking willen stellen.
Wellicht is het iets voor helpmij.nl
 
HelpMij hád daar een speciaal subforum voor, maar daar werd zó weinig gebruik van gemaakt, dat het bij de nieuwe indeling is gesneuveld. Je kunt eens een verzoekje indienen bij de moderator of hij niet een sticky bericht kan aanmaken waarin we dat kunnen doen, want het is inderdaad wel leuk om daar wat mee te doen; ik heb zelf ook zat leuke databases gemaakt waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben, al is het maar om ideeën op te doen voor de eigen applicaties!
 
Ben benieuwd :). Ook naar jouw voorbeelden uiteraard :D
 
Ik ga hierover met m mijn collega's verder over praten. Idee staat mij persoonlijk wel aan. Wordt vervolgd. Mocht er over 2 weken nog geen reactie zijn laat het dan even weten d.m.v. een reactie alhier
 
Laatst bewerkt:
Het zou nmm goed zijn dat met behulp van Helpmij gerealiseerde toepassingen ter lering en vermaak worden aangeboden.
Er zouden wellicht nog wel een paar speregels bij moeten komen. Zoals een korte beschrijving, wachtwoorden e.d.
 
E.e.a. besproken in de mod groep en men vind het een goed idee. Daarom mijn vraag aan jullie, waar zouden deze Access toepassingen ter beschikking moeten worden gesteld? We zien graag jullie ideeën tegemoet. Wij zullen dan vervolgens kijken of het past en haalbaar is. Dus roept U maar.

ps. Zou zoiets er ook niet voor Excel moeten komen?
 
@Huijb:
Ik denk dat de beste plek in de subforums zelf is, mits duidelijk is in de omschrijving wat de bedoeling van het topic is. Maar dat lijkt mij niet zo lastig. Voor het Excel forum zou dat ook heel goed zijn, en ik maak ook regelmatig Word sjablonen die ik best kan/wil delen, dus in het Word forum zou dat ook heel goed kunnen werken.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat het PowerPoint forum is verdwenen, want daar zat toch ook nog wel leven in dacht ik. En daar geldt natuurlijk hetzelfde voor m.b.t. presentatiesjablonen.

Het ‘oude’ forum om code/programma’s te delen zat te ver weg gestopt, en dan werkt het niet. Als je nu een Word/Excel/Access vraag hebt, en je kijkt straks in het forum, dan zul je de voorbeelden sneller kunnen vinden, en dan gaat het ook meer leven.
 
Moet het dan separaat (Word, Excel, Access) en dus als sticky of moet het iets zijn als Office Freeware toepassingen? (alles te samen dus) Ik weet niet wat mogelijk is.
 
Ik ben het OctaFish eens dat het het best in een subforum past. Vragen mbt Acces en daar de verwijzing naar voorbeeld toepassingen. Dit ook voor Excel en Word. Wel wie de inzender is voor vragen e.d. Uitleg van de toepassing en evt uitleg omtrent de gebruikte techniek/vba. De toepassing mag gebruikt worden ter lering en vermaak. Zou iemand de toepassing commercieel willen gebruiken misschien een donatie aan Helpmij en evt de programmeur?
Zou het een idee zijn om naast de knop nieuwe vraag een knop voorbeeld toepassing te plaatsen.
Wellicht zou Octafish als filter willen optreden. Kijken of een inzending aan criteria voldoet.
 
Ik denk in eerste instantie ook aan stickies per subforum. Een (sub)moderator die de ‘inzendingen’ bekijkt gaat misschien wat ver, al zou het wel handig zijn om te kunnen reageren op een inzender. Dat pleit dan wellicht voor een eigen (sub)forum omdat je dan een draadje kan vullen.
Lastig!
 
Het ‘oude’ forum om code/programma’s te delen zat te ver weg gestopt, en dan werkt het niet. Als je nu een Word/Excel/Access vraag hebt, en je kijkt straks in het forum, dan zul je de voorbeelden sneller kunnen vinden, en dan gaat het ook meer leven.

Daar staat toch hoe het niet moet!

Moet het dan separaat (Word, Excel, Access) en dus als sticky of moet het iets zijn als Office Freeware toepassingen? (alles te samen dus) Ik weet niet wat mogelijk is.
Zie mijn mening! Dus separaat in aparte groep! Handleiding en toepassingsvoorbeelden hebben niets direct met vragen en problemen van forumleden etc. te maken. Dat mag niet door elkaar gaan lopen.

Ben het er volkomen mee oneens dat dit een subforum zou moeten zijn. Het moet een aparte groep worden onder de groepen > Besturingssysteem, Office, Software en Hardware. Noem die gewoon Handleidingen en gratis toepassingen en maak daar onderdelen met Word, Excel, Acces en waar aanbod voor is. Kun je ook mooi apart in die groep Magazine en Nieuwsbrief en dergelijke kwijt. Hogere kijkcijfers tot gevolg!

Als we nu kijken naar de koppen bovenaan Home, Forum, Magazine, Vereniging, Handleidingen en Help! dan denk ik dat die veel te weinig "kijkcijfers" opleveren. Terwijl er veel meer mensen zouden zijn die nieuwsgierig zijn naar handleidingen en dat wat Sytse1 en OctaFisch willen. Maar denk je dat mensen uren gaan zoeken in subfora en sticky's, ik niet.

Als ik een handleiding, toepassing, voorbeeld wil zoeken/vinden moet dat snel gaan en op een vaste plaats staan. We zien zo vaak dezelfde vragen langskomen in o.a. Excel (hypotheek) en dan denk ik dat is al 'tig' keer aan de orde geweest en daar is een 'template' van. Al die templates zouden in die nieuwe hoofdgroep onder Excel te vinden moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stickie met een link naar het subforum "huisvlijt", "showcase" of een nog betere naam.

Vroeger heb ik op worksheet.nl verschillende excel-voetbalpools geplaatst om deze te delen.
Tijdens het maken heb ik deze zelf getest met verschillende excel versies.
Toch zaten er foutjes in en kreeg je terugkoppeling op het forum.
Deze terugkoppeling bestond uit foutmeldingen, nieuwe ideeen en bedankjes!
Met deze terugkoppeling kan je de excel-voetbalpools verbeteren.

Het kunnen leveren van terugkoppeling is dus nodig bij het maken van applicaties, bestanden, invoegtoepassingen en templates.


Testcase

https://www.helpmij.nl/forum/showth...e-solver-(brute-force-recursive-backtracking)

Deze staat als "vraag zonder antwoord" in het excel forum, en is dus nu nauwelijks te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nou echt niet de bedoeling van een voorbeeld/template om op die plaats weer discussies over te gaan voeren. Dit kan anders, dit kan beter, zo doe ik het... Dat kan echt niet de bedoeling zijn. Vragen en problemen horen in de normale groepen.

Wil de maker dan daar op ingaan dan moet de maker maar een geheel gewijzigde applicatie, bestand, invoegtoepassing en template maken.

en de gemaakte toepassing gratis te beschikking willen stellen.
ik heb zelf ook zat leuke databases gemaakt waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben, al is het maar om ideeën op te doen voor de eigen applicaties!
Dit zegt genoeg! Moet het anders, verbeteren, ideeën? Maak dan zelf een eigen applicatie en dien die in. Niemand zit te springen om oeverloze discussies in die rubriek.
 
Daar staat toch hoe het niet moet!
Nee, dat staat er niet :). Het ‘oude’ forum stond op een hele rare plek, en zeker niet in de Office groep. Daar zou de nieuwe dus wél thuishoren. Omdat het aantal subforums drastisch is verlaagd, verwacht ik dat een juist geplaatst subforum wél gezien en gelezen wordt.

Overigens hoef je (@senso) niet te gaan ‘schreeuwen’ (al die uitroeptekens); de moderator wil meningen horen, dus iedereen is gelijk. Wat jíj beweert
Handleiding en toepassingsvoorbeelden hebben niets direct met vragen en problemen van forumleden etc. te maken. Dat mag niet door elkaar gaan lopen.

Heb ik niemand horen beweren. Niemand heeft nog aangegeven (behalve jij nu) dat de handleidingen óók in dat (sub)forum moeten. Waarom denk je dat je het feit dat jij (en blijkbaar ook veel anderen) de knop Handleidingen niet kan vinden, terwijl die open en bloot in de menubalk staat, kunt oplossen door daar een apart forum voor te maken? Vind je hem dan wél?

Bovendien vind ík dan weer dat Handleidingen niets te maken hebben met voorbeeldbestandjes. En dáár hebben we het hier over :). Dus ik denk nog steeds dat we het simpel moeten houden. Voor programmavragen hebben we de programmaforums, voor algemene programmeervragen het VBA forum en voorbeeldbestandjes het Voorbeelden forum.
Voor mij persoonlijk hoeft dat niet verder opgesplitst te worden, want dat creëert alleen maar weer meer verwarring en lagen. En daar is HelpMij nu net vanaf :D.
 
Ik ondersteun de voorgestelde indeling van Octafish.:d:thumb:
 
Moet het dan separaat (Word, Excel, Access) en dus als sticky of moet het iets zijn als Office Freeware toepassingen? (alles te samen dus) Ik weet niet wat mogelijk is.

Het moet separaat in een aparte groep. Geen sticky. Het zijn voorbeelden, templates, toepassingen. Daar zijn kant en klare templates geupload door mensen die dergelijke voorbeelden kunnen maken en er moet controle zijn op inhoud door enkele deskundigen/moderator.

Omdat het aantal subforums drastisch is verlaagd, verwacht ik dat een juist geplaatst subforum wél gezien en gelezen wordt.
Dan zullen mensen er vanuit gaan dat over deze voorbeelden gediscussieerd kan worden en begint iedereen zich weer te mengen en te bemoeien met de template. Als maker zou ik dat op die plaats niet willen dat moet gewoon op het Excel forum.

Volgens mij heeft JKP ook een aantal templates/voorbeelden op zijn site staan. Kan iedereen zich daar dan met zijn inhoud bemoeien? Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Waarom denk je dat je het feit dat jij (en blijkbaar ook veel anderen) de knop Handleidingen niet kan vinden, terwijl die open en bloot in de menubalk staat,

Mijn mening is dat van die menubalk weinig gebruik wordt gemaakt. Volgens mij zijn er ook veel meer handleidingen te plaatsen. Juist nu is een mooie gelegenheid om een volledige nieuwe groep te maken waar Magazine en Handleidingen zijn ondergebracht. Ik zie een template ook als een soort handleiding.

Bijgaand een voorbeeld van groepen (Excel) waarin templates geplaatst kunnen worden.
Deze zijn wellicht duizenden keren voorbijgekomen als vraag/probleem op Helpmij en dan kunnen mensen zelf eerst eens zo'n template bekijken.

Code:
Excel Add-ins	
Excel Afbeeldingen	
Excel Afdrukken in Excel 	
Excel Afronden getallen	
Excel Cel-Howtodeleterowbasedoncellvalue	
Excel Cel-Inhoud van een cel verbergen	
Excel Cel een naam geven doe je zo	
Excel Celeigenschappen(o.a.kleur niet afdrukken)	
Excel Cellen samenvoegenensplitsen	
Excel CSV-bestandscheiden	
Excel Cursussen	
Excel Databasefunctie	
Excel Datumbijoverlijdenstopzetten	
Excel Datumentijd	
Excel Datumsoptellenofaftrekken-Excel 	
Excel Datumverschilindagen-m-jaar	
Excel Documentenaanmakenmeteenbatchfile	
Excel Filter,Filterkopiërenenplakken	
Excel Financiëleberekeningen,Geld,	
Excel FormulesweergevenCtrltenOfficeknop	
Excel Formules_FunctieszijninExcel voorgeprogrammeerdeformules
Excel Formule-uitwerkingenookfiscaal	
Excel GeennulleninMicrosoftExcel 	
Excel Gegevensopschonen	
Excel Gegevensformulier-Gegevensinvoermetformulier
Excel Getalnegatiefmaken	
Excel Grafiekmaken	
Excel HyperlinkinExcel opentfoto'ssteedsinExplorer	
Excel Hyperlinksmaken,verwijderen,activeren(telefoonnrs)
Excel Hyperlinksvervangen	
Excel Kilometervergoeding	
Excel Kleinelettermetmacroomzettennaarhoofdletterinhetadresbestand;A1901
Excel Kleuren	
Excel KleurenvanOpvulkleur	
Excel Kolommenenrijenverbergenenzichtbaarmaken
Excel Kolommenverplaatsen	
Excel Kolommenzijncijfersipvletters	
Excel Kop-envoetteksten	
Excel Kopiërenenplakken	
Excel Lettertype-Font	
Excel Macro's	
Excel Navigerenofschuiven	
Excel Openenmeerderedocumentenenwerkbladen
Excel Opmerkingenverdwijnen	
Excel Optellenenaftrekken(ALSmetvoorwaarde)	
Excel OptiesvoorExcel Geavanceerd	
Excel Pagina-instelling	
Excel Postcode	
Excel Procenten-Kortingen	
Excel Proef-Test-werkbladen	
Excel Randenmakenomcellen	
Excel RekenenenformulesinExcel 	
Excel Rijenenkolommenblokkeren	
Excel RijenenkolommenToevoegen-Verwijderen
Excel Rijenenkolommenverplaatsen	
Excel Rijenkopiërennaaranderwerkblad	
Excel Rijenmetbepaaldewaardekleuren	
Excel Sorterenenfilteren	
Excel Spatietoevoegenaanpostcode	
Excel Synchroniserenenopmaakkopiëreninsheets	
Excel TabelkoppelenaanWord	
Excel Tekstsamenvoegen	
Excel Tekstsplitsen	
Excel Tekstbewerking-Tekstvervangen	
Excel Tekstkleuraanpassennaarcodeineenkolommetvoorwaardelijkeopmaak
Excel Tips_Tips,trucsencursussen	
Excel Transponeren_KolommenenrijenwisseleninExcel 
Excel Tussensaldoberekenen	
Excel Uitlijnen-Centreren	
Excel Verjaardagberekeningen	
Excel Voorbeeldenvanwerkbladen	
Excel Voorwaardelijkeopmaak	
Excel Vulgreep	
Excel Weergaveblad1enblad2op2beeldschermen	
Excel Werkbladenverplaatsenenkopiëren	
Excel Werkenmetweeknummers	
Excel Zoeken-Vervangen-Selecteren
 
Laatst bewerkt:
@Senso: Ik ben blij dat we van mening verschillen, want dit:
Ik zie een template ook als een soort handleiding.
Is natuurlijk pertinent niet waar. En sjabloon is absoluut geen handleiding! Noch in Excel, noch in Word.
Heb je je ‘sublijst’ wel eens kritisch bekeken? Hoeveel ‘handleidingen’ of voorbeeldbestanden denk je dat er in het topic Excel Tekstkleuraanpassennaarcodeineenkolommetvoorwaardelijkeopmaak of Excel Kleinelettermetmacroomzettennaarhoofdletterinhetadresbestand;A1901 gezet gaan worden?

Ik ben dus van mening dat één subforum in het Excel forum meer dan genoeg is, zeker om mee te beginnen. Als na een tijdje (en een evaluatie) blijkt dat het niet meer te overzien is, kun je altijd nog (een paar, zeker geen 40) subforums maken.
Idem voor Word en Access. En laat de Handleidingen lekker staan waar ze staan; er zijn er meer dan genoeg en ze zijn makkelijk te vinden (naast de knop Handleidingen ook nog een aparte tab op het hoofdformulier; twee ingangen dus!)
 
Kijk eens aan https://www.helpmij.nl/forum/forumd...display.php/630-Office-Applicatie-Voorbeelden

Hieronder een overzicht waarin ook de wensen van andere gebruikers zijn verwerkt.

- het is één subforum voor alle office applicaties en office voorbeelden.
- dit subforum zit onder het "Office" forum.
- de subforum naam is "Office applicatie voorbeelden"
- de omschrijving is "Voorbeelden van Office applicaties, vrij te gebruiken, te delen en aan te passen"
- een applicatie wordt als gewoon bericht geplaatst.
- de TS geeft in het 1e bericht een duidelijke omschrijving (en bij voorkeur een screenshot).
- andere gebruikers mogen hierop reageren.
- de TS of de moderator kan het draadje op Opgelost zetten als reacties nergens over gaan.

Waar komt wat?
- bijlagen die aan een vraag zijn gerelateerd komen bij de vraag zelf in het betreffende subforum.
- bijlagen die bij elkaar een werkende applicatie vormen komen gedocumenteerd in subforum "Office applicatie voorbeelden".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan