• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitschakelen delete toest en richts klikken enkel in het werkboek waar het instaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
hi

Nu gebruik ik deze code's maar die werken op de applicatie dus als er meerdere werkboeken opstaan is onderstaand ook voor dit werkboek waar de code niet instaat van toepassing en dit vind ik vervelend
alvast bedankt voor de hulp

Code:
Application.OnKey "{del}", "Message"
 Application.CommandBars("Ply").enabled = False
 
Kijk eens in de module van ThisWorkbook wat er allemaal mogelijk is met _Open _Activate _Deactivate. Oh nee dat mag natuurlijk niet want dan wordt het te moeilijk om het te beheren. Succes maar weer met je geheime project.
 
Inderdaad gewoon in de Workbook_Activate en Workbook_Deactivate van datzelfde document:

Code:
Private Sub Workbook_Activate()
    Application.OnKey "{del}", "Message"
    Application.CommandBars("Ply").enabled = False
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_Deactivate()
    Application.OnKey "{del}"
    Application.CommandBars("Ply").enabled = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ok. Dan is het jammer maar helaas.

pindakaas_big_4298.jpg
 
Laatst bewerkt:
is het dan de code is ik in start post zette die daar moet staan
 
Als je wilt dat er wat wordt uitgevoerd bij het verlaten of sluiten van een document dan zal dat in de ThisWorkbook moeten.
Het enige alternatief voor Workbook_Open is inderdaad Auto_Open, maar die zou ik zelf nooit gebruiken.

Wat is de reden dat je niks in de ThisWorkbook wilt hebben?
Ik kan er niks voor verzinnen.
 
je wijkt af van de vraag zoal de ander ook al melde
IK wil dat delete en rechts klikken tab enkel werkt voor één werkboek en niet voor de alle die actief zijn
 
En dat staat in #3.

Daarnaast wijk ik nergens van af.
Ik probeer alleen mee te denken.
Maar wordt kennelijk niet gewaardeerd.
 
welke code moet er daar komen
vraag staat al in post 5 zonder verder antwoord
 
Wat dacht je van de code voor het uit- en inschakelen van de delete toets?
 
#3 nog even voor je aangepast.
 
maar hoe kan ik nu zorgen dat het enkel voor dit werkboek werkt en niet alle openstaande werkboeken
 
maar application is voor excel dus alle open workjboeken en dat wil ik niet enkel het werkboek waarin het staat
 
Verdiep je eens in de events van Excel.

Zodra je vanuit het werkboek met de code een ander open werkboek aanklikt, treedt het event Workbook_Deactivate op die <delete> inschakeld.
In een ander document heb je er dan dus geen last van.
Klik je weer op het werkboek met de code treedt het event Workbook_Activate op en wordt dus <delete> weer uit gezet.
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt dat er wat wordt uitgevoerd bij het verlaten of sluiten van een document dan zal dat in de ThisWorkbook moeten.
Het enige alternatief voor Workbook_Open is inderdaad Auto_Open, maar die zou ik zelf nooit gebruiken.

Of een klasse module met een WithEvents declaratie erin natuurlijk :)
 
Niet in ThisWorkbook maar in een Module.
 
het ondertussen zelf al achter gekomen. Daar ik de melding kreeg kan de macro niet uitvoeren of bestaat niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan