Geluid telkens uitgeschakeld na nieuwe opstart van de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Ik begrijp niet hoe het komt dat in mijn besturingssysteem Windows 8.1, het geluid telkens wordt uitgeschakeld na het afsluiten van de pc. Wanneer ik naar Configuratiescherm - Hardware en geluiden -Geluid- Systeem volume aanpassen ga en het venster: Volumemixer- Speakers- ( Realtek High Definition Audio )verschijnt staan de niveauaanwijzers van de Speakers en Syst. geluiden van "Apparaten" en "Toepassingen" steeds onderaan op minimum.
Wanneer ik de volgende dag naar muziek wil luisteren hoor ik geen geluid en moet ik altijd eerst de niveauaanwijzers weer naar omhoog schuiven. Dan pas is er weer geluid. Wanneer ik rechts klik op het luidsprekertje Realtek HD Audio Configuratie zie ik "Sound Manager" staan en klik ik op audioapparaten dan zie ik bij het venster GELUID een luidsprekertje staan en Speakers met een groen vinkje en bovenaan de tab "Afspelen". Dit is dus allemaal in orde. klik ik op "geluidssterkte" dan verschijnt het venster met de niveauaanwijzers. Hoe komt het dat de geluids -niveauaanwijzers na het opnieuw opstarten van de laptop telkens moeten worden bij geregeld voordat ik het geluid op mijn laptop kan horen.
Graag uw hulp hierover.
grtz,
gilberto :(
 

Bijlagen

  • geluid.png
    geluid.png
    396 KB · Weergaven: 51
Probeer eerst eens > Start > typ Probleemoplossing > Hardware en geluiden etc.
Kijk anders even hier naar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, De driver zou wel eens niet geschikt kunnen zijn en de geluidchips worden misschien iedere keer opnieuw geïnstalleerd. Dat moet op de site van de fabrikant uit te vinden zijn. Probeer daar een driver te vinden die geschikt is voor uw besturingssysteem.

Kijk in de BIOS of Setup of er instellingen zijn voor wel of geen geluid via de geluidschip zoals actief/niet actief.

Kopieer de driverbestanden zonder Realtek stuurprogramma, het is een map waar ook ten minste één .inf bestand in staat maar geen programma bestanden. Verwijder dan alles van Realtek in Programma's en onderdelen en de drivers bij hun eigenschappen in Apparaatbeheer. Windows zal binnen enkele minuten zeggen dat er nieuwe hardware is gevonden en u kan de wizard dan naar de map met driverbestanden wijzen. U krijgt zo de Windows mixer en volumeregeling in plaats van die van Realtek.
 
Geluid telkens uitgeschakeld na nieuwe opstart van de laptop

Thanks voor link en aanwijzingen om de niveau's voor het geluid terug te krijgen. Ik heb geen problemen met het geluid van de speakers en het stuurprogramma is ook in orde. Ik ben een leek op computer gebied en heb me wat miskeken op de verschillende vensters die het niveau van het geluid aanduiden. Ik dacht dat wanneer je een geluidssterkte instelde op een niveau schuifbalk,de aanduiding niet meer kon gewijzigd worden. Maar dat is niet zo.
Ik heb gemerkt wanneer ik op de Fn toets druk en de linkse pijl waarop een luidsprekertje staat afgebeeld, de niveau wijzers van de Volumemixer ook omhoog gaan, zoals het blauwe balkje met wit vierkantje op het bureaublad. Ook bij "Eigenschappen van Speakers" onder de tab "Niveaus" onder Realtek HD Audio output, is de schuifbalk verhoogd of verlaagd als je op de Fn toets duwt en de linkse pijl met luidsprekertje. De vraag is opgelost. Dank voor de hulp.
grtz,
gilberto :d
 
Status "Opgelost" gezet, iets wat je zelf ook kunt (Rechtsboven in je beginpost). :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan