• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks in werkblad show Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek010

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Berichten
364
Beste Hulpverleners,

Ik heb na lang puzzelen het eindelijk voor mekaar om via een hyperlink op het werkblad een userform te openen
op zicht werkt de code goed echter er is 1 probleempje
Probleem is dat nu na 1 cel aanklikken alle cellen in de range als zijnde gemarkeerd worden
waar gaat het niet goed in de code ?

Zie mijn voorbeeld bestandje :
 

Bijlagen

  • Hyperlink show userform.xlsm
    71,1 KB · Weergaven: 33
NIets in je code lijkt iets te selecteren (niet als ik een van de linkjes aanklik in ieder geval)?
 
Beste Jan Karel,

Ik begrijp even niet wat je bedoelt als ik op een van de nummers klikt dan opent hij bij mij een userform
alleen markeert hij niet de active cel als aangeklikt maar alle nummers in blad 2 trouwens als ik ergens in het blad klikt
dan markeert hij ook alle nummers in rood of paars hoe je de kleur noemen wilt
 
O, nu zie ik het ook gebeuren, had eerst de macro's pas aangezet na selecteren van het andere blad. ALs je eerst macros inschakelt dan runt het worksheet_Activate event die één snelkoppeling toevoegt aan een hele reeks cellen. ALs je die link dan aanklikt dan verandert Excel de kleur van al die cellen naar een link die al eens is aangeklikt.
 
Precies Jan Karel,

Maar hoe zou ik dat kunnen ondervangen dat hij niet alle cellen markeert heb al diversen events geprobeerd maar geen resultaat
 
Door iedere cel met inhoud haar eigen snelkoppeling te geven in plaats van 1 snelkoppeling aan alle cellen.
 
zo

Code:
Set linkRange = ActiveSheet.Range("A3")
 
@Jan Karel

daar zit de truc ik heb er niet bij stilgestaan dat hij voor alle cellen 1 koppeling maakt ik dacht dat hij al meerdere koppelingen zelf maakte dus niet dus
Dan moet ik kijken of ik bij het wegschrijven van de data naar blad2 de koppeling apart mee kan schrijven bedankt zover

@Emields,

Dat kan ook zo, zij het dat hij dan alleen A3 een hyperlink geeft maar hij moet alle cellen vanaf kolom A3 een hyperlink geven want er komt elke keer een
nummer bij in blad2
 
en je gaat daar elke keer een andere userform voor gebruiken?
 
@Emields

Nee hij opent gewoon 1 userform , maar de userform kijkt naar het nummer en zoekt de betreffende data en vult dat in het userform
dit voorbeeld is gewoon een uitgeklede versie van het origineel het gaat mij alleen maar om de hyperlink zodat ik een handje krijg bij het
betreffende nummer en dan ook het userform opent
 
Beste @Jan Karel en @Emields,

Ter informatie Probleem is opgelost heb de code aangepast en nu werkt het goed en maakt nu in elke cel met een waarde een hyperlink
voor de geïnteresseerde hierbij het werkende bestand :
 

Bijlagen

  • Hyperlink show userform(2).xlsm
    71,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Wat wil je ermee dan?

Dit lijkt mij wel voldoende aan code.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  For Each cl In Columns(1).SpecialCells(2, 1)
    Hyperlinks.Add cl, "", "", "More Detailed Information."
  Next cl
End Sub
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
  UserForm1.Show
End Sub
 
@VenA

Bedankt voor het meedenken je code is inderdaad voldoende en haalt de sub more_info er tussen uit ik kreeg het eerst niet voor mekaar
zonder die Sub bedankt daarvoor.

en wat ik er mee wil is, dat elk nummer wat toegevoegd wordt een hyperlink wordt en met de hyperlink een userform opent zie uitleg #10
maar het werkt zoals ik het wil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan