• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde van een waarde op basis van een criteria en de datum!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yns89

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2019
Berichten
12
Boys,

Wie o wie kan me helpen met de onderstaande. Ik heb allerlei formules geprobeerd maar het lukt mij niet om de gemiddelde te krijgen van een waarde(tenminste niet op criteria)

Voor de onderstaande heb ik de ''Gemiddelde Aantal Soortmelding nodig op basis van de eigenaar(A2) en de datum voor Q1 of Q2 bijvoorbeeld.


Ik hoop dat jullie eruit kunnen. De datum is niet noodzakelijk als ik maar de gemiddelde van aantal soort meldingen kan krijgen op basis van een naam.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2.xlsx
    12 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is een gemiddelde soortmelding? Bedoel je het aantal meldingen per kwartaal? Een voorbeeld is pas compleet als je ook even voor een aantal cellen aangeeft wat je verwacht als uitkomst.

Verder is de opzet van je tabel dermate dat er veel handmatige aanpassingen in nodig zijn na doortrekken van de formule. In bijlage heb ik dit dus beetje aangepast. Verder zit er ook een draaitabel in, ideaal voor dit soort analyses. Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(gemiddelde) (AC).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. De opzet van me tabel is fictief. Dat kunnen we zo laten echter ga ik wel een chart maken met de gegevens van Q1 en Q2 en hiervoor zal ik wel een draaitabel gebruiken.

Ik heb de tabel aangepast(zie bestand). De gemiddelde kunnen we achterlaten(foutje van mij). Het gaat om de volgende:

Kolom F2: Soortmelding 1 keer interface(bijv. COI)(gebaseerd op Jan v.)
Kolom G2: Aantal COI waarde die binnen Q1 valt optellen en tonen(3 in dit geval)

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

PS: in mijn oorspronkelijke bestand heb ik voor de kolom F2 de volgende formule gebruikt en het werkt:

IFERROR(INDEX(datadump2!$T:$T;SMALL(IF(datadump2!$U$2:$U$1000=$A$122;ROW($2:$387));ROW(A1)));"")
$A$122 is in dit geval Jan v.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In bijlage een mogelijke oplossing met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2 (AC).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 15
Het is voor een template en ik haal de data van uit een datadump(zie mijn voorgaande mail). Ik wil de getallen met een formule in de cel G3 laten zien:rolleyes:. In de eerste instantie zonder draaitabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste yns89: Als je direct na een bericht reageert is het niet noodzakekelijk om dat bericht te quoten. Onnodig quoten noemen we dat. Je reacties enigzins leesbaar gemaakt.
 
en waarom mogen de vrouwen niet reageren?
 
Ik bijlage een optie met formules. Ik heb de opzet van je tabel wel gewijzigd in een meer hanteerbare vorm voor formules. De tabel zoals in je voorbeeld vereist m.i. complexe formules.
Ik snap ook nog niet goed waar een draaitabel geen optie is, lijkt me veel gemakkelijker in het gebruik. Maar goed, dat mag jij bepalen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld2 (AC2).xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
en waarom mogen de vrouwen niet reageren?

Vooruit dan maar:p


Ik bijlage een optie met formules. Ik heb de opzet van je tabel wel gewijzigd in een meer hanteerbare vorm voor formules. De tabel zoals in je voorbeeld vereist m.i. complexe formules.
Ik snap ook nog niet goed waar een draaitabel geen optie is, lijkt me veel gemakkelijker in het gebruik. Maar goed, dat mag jij bepalen.

Yesss!!!! Top! Dit heeft mij enorm geholpen!:D:d
 
Wat is toch die aversie tegen draaitabellen. Kan iemand mij dat uitleggen? Misschien kunnen we de redenen melden bij Microsoft en vragen om een verbetering?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan