Donker beeld na mp4 op dvd te hebben gebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

19schumi69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
3
Goedemorgen,
Wie van u kan mij helpen?Als ik mp4 bestanden met DVDStyler brand op een DVD,dan is de beeldweergave ontzettend donker geworden.
Doe ik iets verkeerd en/of kan ik dit veranderen met een instelling van de DVStyler of de Laptop?
Wat kan ik op de TV of DVD speler veranderen om het beeld toch nog enigszins te verbeteren,voordat ik een stuk of 200 DVD's weg kan gooien?

Het zou voor mij persoonlijk erg balen zijn als ik ze weg moet gooien,want overschrijven kan ik de DVD's niet....een of andere blokkade die dit verhinderd.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en dan het liefst in "gewoon Hollands" met o min mogelijk woorden waarbij ik "computertaal voor leken" nodig heb:rolleyes:

Groeten, Schumi
 
Verplaatst van MC naar video bewerking
 
Als je op je PC waar je de DVD hebt gemaakt het bestand VIDEO_TS.IFO in de door DVD STyler gemaakte map opent, dat kan met bijvoorbeeld de VPC Player, is het dan ook al veel donkerder dan wanneer je de MP4 afspeelt?

NB.
Een gewone DVD-R/DVD+R kan je nooit overschrijven, dat kan alleen met een DVD-RW/DVD+RW.
Daarnaast, waarom zou je nog DVD's gebruiken met alle betere mogelijkheden van tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer klachten over te donker, te bruin en te schaduwrijk. Niet voor ieder gebruik is dat hinderlijk maar de video's zien er op DVD dus niet altijd meer zo uit als het origineel. Dat komt door het decoderen om video's kleiner in formaat en over het algemeen bij een hoge resolutie, lees: groot formaat, ook makkelijker afspeelbaar te maken.

Een omvangrijke video zoals een halve gigabyte groot per minuut, kan u zelf decoderen met bijvoorbeeld Handbrake (Windows 10 64 bits) maar voor een kleine en eenvoudige video die dit niet nodig heeft gebruikt u in het programma de mogelijkheid "Copy." Wat het minst zou decoderen dat is het bestandstype MPEG-2 dus dan moet de video waarschijnlijk eerst naar MPEG-2 worden geconverteerd, dat is omgezet. Dit is dus een optie wanneer u wilt blijven decoderen (transcoding).
 
Laatst bewerkt:
Doe een test met een ander programma dan met dvdstyler, bijvoorbeeld dvdflick.

En wat bedoel je met blokkade met dvd schijven?
Zoals eerder geopperd, waarschijnlijk gewone dvd-r i.p.v. dvd-rw.

Note: Conversie levert altijd een vorm van kwaliteits verlies op, zeker als je naar een inmiddels gedateerd videosysteem converteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan