onderrand in kleur bij Ask Ref

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimmels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2018
Berichten
3
Ik heb een Word document gemaakt om kleur stickers te maken, deze werkt met Ask en Ref.

De kleur stickers worden onderverdeeld in 5 klassen, deze wil ik graag extra benadrukken door middel van een onderrand in kleur.

Mijn vraag is: kan ik dit voor elkaar krijgen met een veldcode? Als ik dan 1 van de klassen invul dat hij automatisch de onderrand in een specifieke kleur krijg?

in de bijlage een voorbeeld van het bestand hoe ik het heb gemaakt.


Wimmels
 

Bijlagen

  • Sticker kleine kleurstalen.docm
    23,2 KB · Weergaven: 34
Je vraag is simpel te beantwoorden: nee, dat kan niet. Word is een tekstverwerker en die werkt dus met tekst. Tekst kun je opmaken, zoals de onderstreping, maar die kleur/stijl pas je toe op het veld, nooit op basis van de inhoud. De enige mogelijkheid is, als het om een aantal mogelijkheden gaat, met ALS..DAN..ANDERS velden te werken. Daarbij gebruik je het IF veld om op basis van de veldinhoud iets te doen, vergelijkbaar dus als met Excel.
Als het veld Woord1 bevat, dan dat woord, anders het volgende IF veld. En daar doe je hetzelfde, net zolang tot alle opties zijn getest. De te plaatsen teksten, die uit de formules komen, maak je dan op in de gewenste stijl.
 
Ik heb trouwens wel naar je document gekeken, maar mij lijkt dit niet de handigste weg. Om te beginnen: je vraagt de kleur middels een extra ASK veld. Dat gaat dus nooit werken, want je krijgt altijd tekst terug, en nooit een code. Mits dat al zou werken natuurlijk (wat het niet doet). Ik zou overstappen op een formulier met daarin keuzelijsten (in ieder geval voor de kleur) waarin je dus geconditioneerd afvangt wat de gebruiker invult. Op basis van die informatie kan je dan de etiketten wel vullen. Omdat je dan de kleur afvangt middels een keuzelijst, ben je ook niet meer gebonden aan het aantal velden dat je kan nesten, en werkt je constructie dus altijd. Ik zou er zelf een sjabloon van maken, die na het invullen de tekst correct opmaakt en daarna de velden weggooit. Althans: omzet naar gewone tekst. Kan er daarna ook nooit meer iets fout gaan.
 
Beste OctaFish dank voor je bericht, kan ik dat formulier ook maken in word?
 
Uiteraard, in Word maak je op dezelfde manier een formulier als in de andere Office pakketten (Access uitgezonderd natuurlijk). Ik zou dan overigens niet meer met velden werken, maar met DocVariables. Die vul je ongeveer op dezelfde manier, maar hebben het voordeel dat je ze in het document opslaat, dus de volgende keer kun je ze gewoon weer hergebruiken/tonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan