Mini werkbalk van bijlageveld op formulier uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaijin66

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Berichten
37
Hallo iedereen,

Ik heb een korte vraag: is het mogelijk om in access 2016 de mini werkbalk van een bijlageveld op een formulier programmatisch uit te schakelen?

Al vast dank voor het antwoord.
 
Ja: niet gebruiken, dat bijlageveld :).
Is véééél beter voor je database. Je snapt het al: ik gebruik nooit een bijlageveld (en heb ‘m ook nooit nodig) dus ik zou dat verder niet weten.

Waarom deze vraag in het VBA forum staat is mij trouwens ook niet duidelijk, de vraag heeft niks met programmeren te maken...
 
Octafish, bedankt voor je reactie.

De reden dat ik het hier geplaatst heb is omdat ik met vba de mini werkbalk wil uitschakelen, als dat mogelijk is.

Ik heb een contacten database waarin ik pasfoto's wil verwerken. Hoe zou u dat doen?
 
Met VBA kun je alleen handelingen uitvoeren die je ook middels het programma zelf kan uitvoeren, alleen doe je het dan dus geautomatiseerd. Vlgens mij kun je niet zoveel sleutelen aan dat bijlageveld. Maar zoals ik al zei, ik gebruik het nooit.Bestanden opslaan binnen een db maakt de db namelijk heel snel heel groot en zwaar, met als gevolg dat je voordat je het in de gaten hebt tegen de max grootte van de db aanloopt, om maar wat te noemen.
Daarnaast moet je altijd de db openen om iets met een bestand te doen, wat ook vaak niet handig is als je documenten wilt bijwerken bijvoorbeeld.

Dus, om alles netjes en overzichtelijk te houden, sla ik bijlagen op in een map die (is vaak het makkelijkst) onder de map met de db hangt, en waar je de documenten dan als een tekstverwijzing (met pad en bestandsnaam dus) opslaat. M.b.v. de FollowHyperlink opdracht kun je een bestand dan altijd vanuit de db openen. Ik laat mijn gebruikers dus middels een dialoogvenster een of meer bestanden selecteren, die dan (in mijn geval) naar de juiste map worden gekopieerd en in de juiste tabel worden opgeslagen. In een subformulier (of keuzelijst) zie je de bestanden dan staan voor verdere bewerking.
 
Ja, daar heb je zelfs geen aparte code voor nodig. Je kunt een afbeeldingsobject koppelen aan je formulier/rapport veld, en het wordt automatisch bijgewerkt. Je ziet de foto dus net zo snel al bij een bijlagefoto.
 
Daar heb ik wat aan. Ik ga het uitproberen. Veel dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan