HP officejet 6950 /chip patroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

tj1

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
57
Dag,
In mijn nieuwe officejet 6950 werken de huismerkpatronen van go4inkt niet. De printer spreekt over zogenaamde beschadiging van de patroon. Het herkent de patroon niet. Leverancier spreekt over een mogelijk chip probleem en heeft een nieuw exemplaar gratis verzonden. Helaas! Hetzelfde euvel !

In de instellingen heb ik gekozen voor Beveiliging van de hp cartridges uitschakelen[/I
Bij Terugplaatsen van de lege patroon functioneert het weer, tsja !?

En toen las ik nog dit....
https://tweakers.net/nieuws/152090/hp-blokkeert-met-firmware-update-huismerkcartridges-bij-officejet-printers.html

Een echte oplossing lees ik niet... Iemand een idee?
Dank.
 
Het is mogelijk om bij verschillende soorten printers, na lang en intensief zoeken op het internet, oude firmware terug te plaatsen.
Maar dit is geen klusje voor beginners.
Bij deze gezegd te hebben dat dit niet voor jou hoeft te gelden.
 
Laatst bewerkt:
Dank, was er al bang voor. Die zoektocht is niet gelukt en kan uiteindelijk niet de bedoeling zijn.
Het gaat tenslotte over de chip - al dan niet corrupt en of (on)geschikt volgens HP.
Dat HP ook geen oude stuurprogramma's 'makkelijk' beschikbaar stelt is een teken aan de wand. (ze hebben ook in 2016 dit trucje al eens geprobeerd)

En dan hebben we nog een leverancier die willens en wetens ongeschikte chips verkoopt? Die spreek ik nog....

Maar uiteindelijk is HP voorlopig de lachende derde... die doodleuk de printer op slot gooit voor andere inktleveranciers!
Ik zie dat 123inkt zelfs een procedure is gestart! Uitkomst...?

Ps. ook herinstallatie met slechts basisdriver levert niets op... en de firmware terugzetten (naar 2018) bij een nieuwe printer, als het al lukt, het blijft een omgedraaide wereld.
 
Ik heb hetzelfde met mijn epson, na een firmware update, werkt mijn alternatieve inkt niet meer.
Allemaal een pot nat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan