Vaste telefoonlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Berichten
1.202
Hallo ,

Ik heb een pakket bij Tele2 met een vaste telefoonlijn , ik gebruik normaal mijn mobiel om te bellen maar soms word ik gebeld op de vaste lijn .

Nu voor de tweede maal word ik gebeld en neem op , blijk ik in een conversatie te zitten tussen twee personen .
Zij konden mij niet horen .

Hoe kan dit ?
 
Iemand belt je op vanuit een 'conference-call'?
 
Verkeerd verbonden? Kijk eens of je ze terug kan bellen?
 
Met 112 was het ook een software foutje... kan dit ook zijn...

Vedrer: Je maakt meer kans op een antwoord/oplossing door dit te melden bij je provider dan bij ons....
Hoe goed bedoeld onze input nu ook mag zijn, de provider kan in logs kijken wat er gebeurde en mogelijk actie ondernemen.
 
Pas als je tien hinderlijke telefoontjes hebt opgenomen kunnen hun een onderzoek opstarten. Hierbij kunnen ze je nummer voor hun blokkeren (ook indien ze anoniem bellen).
 
PHP4U, wat bedoel je met opgenomen?

Ik kan me herinneren dat ze ooit een vangschakeling hebben gemaakt op mijn lijn. Als je na het opnemen een bepaalde toetscombinatie drukte, dan werd dat gesprek als ongewenst geregistreerd. Als dat een paar keer voorkwam, ik weet niet meer hoe vaak, kreeg de beller een waarschuwing.
Als dat een tweede keer gebeurde kreeg je te horen wie het was.
Gebeurde dus niet, dan belde hij van steeds een ander nummer/toestel.
Belachelijk dat de privacy van de dader beter beschermd wordt dan van het slachtoffer.
 
PHP4U, wat bedoel je met opgenomen?
Dat je het gesprek aanneemt natuurlijk ;)

Ik kan me herinneren dat ze ooit een vangschakeling hebben gemaakt op mijn lijn. Als je na het opnemen een bepaalde toetscombinatie drukte, dan werd dat gesprek als ongewenst geregistreerd. Als dat een paar keer voorkwam, ik weet niet meer hoe vaak, kreeg de beller een waarschuwing.
Klopt, ik weet dat KPN/PTT dat hanteerde bij telefonische overlast. Toen konden ze een vangnet in de wijkcentrale aan aansluiting koppelen, zodat dit bij KPN/PTT geregistreerd werd nadat je na afloop een bepaald nummer belden. Geen idee of dat nog steeds zo werkt. Maar uit interesse: Weet je nog welk nummer of welke procedure dat was?
Als dat een tweede keer gebeurde kreeg je te horen wie het was.
Gebeurde dus niet, dan belde hij van steeds een ander nummer/toestel.
Belachelijk dat de privacy van de dader beter beschermd wordt dan van het slachtoffer.
Bij de eerste keer was het een waarschuwing
Bij de tweede keer nog een waarschuwing met dat hun N.A.W. gegevens en telefoonnummer vrij gegeven worden.
Bij de derde keer: Slachtoffer krijgt de NAW-gegevens.

Echter met de AVG in het achterhoofd vraag ik mij af hoe deze procedures nu zijn. Ook het feit dat we nu tientallen providers hebben maakt het ook weer complexer. En ook het feit dat prepaid SIM-kaarten (nog) niet op naam staan, volgens mij.
 
Hallo ,

Ik blijf het vreemd vinden , zeker met de wet op de privacy .

Toen ik de eerste keer gebeld werd heb ik vrij snel opgehangen nu vandaag heb ik geprobeerd te reageren echter zij hoorden mij niet het was een pikant gesprek en kon de stemmen niet herkennen .
Als het een groepsgesprek zou zijn dan wordt je verwelkomt en kan je meedoen aan het gesprek , hier dus niet .

Terugbellen gaat niet want ik heb geen nummerweergave op dat toestel .
 
Een telefoon met nummerweergave aansluiten, dan maar?
En hoe weet je zeker dat jou niet hoorden? Iemand negeren kan zo gedaan zijn.
 
Word je wellicht niet bewust in zo een opzet gezet waarbij deelnemen aan zo een "telefoonconferentie" mogelijk extra geld gaat kosten.... ook al kon je alleen wat horen, niks zeggen?
Check jouw belbundel/rekening eens of je ervoor doorbelast bent.

Tav wat je gewend bent.... tja... alles is te tweaken..... mss de intro v/h gesprek ook....
 
Is het misschien niet zo een Troll-lijn met fake-gesprekken.
 
Ik zal niet in detail treden. Heb zelf meegemaakt.
Simpel:Vraag een nieuw telefoonnummer aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal niet in detail treden. Heb zelf meegemaakt.
Simpel:Vraag een nieuw telefoonnummer aan.
Misschien is het beter eerst de feiten af te wachten wat er daadwerkelijk speelt?

Enne... Er is tot nu toe al twee keer gebeld, en jij adviseert meteen om een nieuw telefoonnummer te nemen?

Beste advies:
* Zorg eerst zelf voor nummerweergave, en probeer dat nummer te bereiken en uit te leggen dat je er last van hebt. Misschien is het een verveeld kleutertje die straks van zijn ouders een tik op zijn neus zal krijgen, of misschien wel een dementerende bejaarde die niet verkeerde nummers draait.
* Blijft het doorgaan: Schrijf dan op hoevaak er gebeld wordt.
* Is het echt van hinderlijke proporties, neem contact op je met provider en volg hun stappen.
...
* Als echt niks helpt: Neem een nieuw nummer!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is heel veel verkeer "computergestuurd". Zo krijg je dat. Krijg ook zo vaak telefoon en sluit dan direct af. Gaat nergens over. Ga je het uitzoeken, kost veel tijd en kom je niet verder.

soms word ik gebeld
tweede maal
pikant gesprek en kon de stemmen niet herkennen

Dus het gaat niet om jou en kwestie van snel ophangen, dat is alles. De rest is tijdverkwisting.
Privacy is belangrijk en dat komt omdat iedereen het aan zijn/haar laars lapt. Ik heb niets met jouw privézaken/gegevens te maken. Komt mij alleen goed uit als ik een conflict met jou heb en ik kan dan de gegevens misbruiken zoals iedereen doet (Facebook, WhatsApp groepen etc. etc.).
 
Laatst bewerkt:
Maar uit interesse: Weet je nog welk nummer of welke procedure dat was?

Helaas, dat weet ik niet meer, ik schat dat het meer dan 10 jaar geleden is.
 
Is een eigenaardigheid van het oude analoge net. Vroeger ook wel vaker meegemaakt dat je in een gesprek zat (soms kon je zelfs mee praten). Soms hoorde je ook andere gesprekken door je eigen gesprek heen. Nooit achter gekomen wat het technische probleem was.

Hoe dan ook. Melden bij de provider is het enige dat je er mee kunt doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan