• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een lijst maken van voorkomende gegevens in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyraat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2019
Berichten
2
Beste,
Ik ben opzoek naar een manier om uit een tabel alle verschillende gegevens in een lijst te zetten.
Is hier een functie voor in Excel? Ik vind deze namelijk niet :S
Vraag Excel.JPG
Mvg,
Tyr
 
daarbij zal je handmatig alle gegevens onder elkaar moet kopieëren in een nieuwe kolom en daarna een uitgebreide filter met de unieke waarden moeten doen
Owel kan je dat proces automatiseren en dan kan je ook al direct voor een dictionary kiezen
Code:
Sub MetDictionary()
    sn = Range("A1").CurrentRegion
    Set dict = CreateObject("scripting.dictionary")
    For r = 2 To UBound(sn)
        For k = 2 To UBound(sn, 2)
            dict(sn(r, k)) = sn(r, k)
        Next
    Next
    
    If dict.Count Then Range("AA1").Resize(dict.Count) = Application.Transpose(dict.items)

End Sub

Hehe wat is dit? :D
(Ik zou me zelf een leek noemen op pc vlak.)
 
Eerst even een zucht... waarom is het zo moeilijk om in een Excel forum een Excel bestand te plaatsen i.p.v. een plaatje waar je niets mee kunt. Maar goed, voor deze keer heb ik het plaatje overgetypt om wat te kunnen experimenteren. Resultaat:
Code:
E13: =INDIRECT(TEKST(MIN(ALS(($B$2:$F$9<>"")*(AANTAL.ALS($B$12:B12;$B$2:$F$9)=0);RIJ($2:$9)*100+KOLOM($B:$F);7^8));"R0K00");)&""
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.

Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • tyraat (AC).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan